اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

توسط پژوهشگران کشور محقق شد:

رفع موانع موجود در توسعه کاربری پوشش‌های پخت تابشی

محققان کشورمان فناوری پوشش های تابش¬پز شیمی و فناوری را در قالب کتابی با این عنوان بررسی و منتشر کردند.

رفع موانع موجود در توسعه کاربری پوشش‌های پخت تابشی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس و به نقل از  روابط عمومی موسسه پژوهشی رنگ، محققان کشورمان فناوری پوشش های تابش پز شیمی و فناوری را در قالب کتابی با این عنوان بررسی و منتشر کردند.

سعید باستانی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش، مرتضی ابراهیمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر و پونه کاردر عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش؛ نویسندگان این اثر علمی – پژوهشی طی روزها پژوهش، تلاش و تعمق شبانه‌روزی همه جزییات این فناوری که هر روز در حال توسعه و گشایش پنجره‌های علمی تازه است، را مورد بررسی قرار دادند. 

مزایای چشم‌گیر این فن‌آوری و محصولات حاصل از آن پیشینه‌ای کم‌تر از ۴۰ سال در صنایع شیمیایی جهان به خود اختصاص داده‌اند، (همچون مقاوت در برابر خراشیدگی و لکه، سازگاری با محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بازدهی بالا در تولید و امکان پخت در دماهای پایین‌تر) سبب شده است، استفاده و توسعه آن‌ها به ویژه در صنایع خودروسازی، مرکبهای چاپ، رنگ، ساختمانی و حتی پوشاک بسیار پرشتاب و فراگیر باشد.

همچنین سرعت پخت بالا، هزینه‌های پایین‌تر در تولید، خطوط تولید کم‌هزینه‌تر و کم‌حجم‌تر در مقایسه با روش‌های پخت گرمایی و کاربردهای متنوع این پوشش‌ها در صنایع مختلف تنها برخی از مزایای این پلیمرها را تشکیل می‌دهد.

کاربردهای بسیاری که امروز پوشش‌های پخت‌شونده با فرابنفش، در صنعت پیدا کرده‌اند، منجر به ایجاد راهکارهای خلاقانه در بهبود کارکرد این پوشش‌ها شده است برای مثال راهکارهایی همچون تغییر و بهینه‌سازی فرمولاسیون این پوشش‌ها و نیز افزودن پرکننده‌ها به سامانه‌ی آن‌ّها به طرز چشم‌گیری به بهبود عملکرد آن‌ها در مقابل خراشیدگی و سایش منجر شده است. در نوشتار پیش رو، تلاش شده است به این راهکارهای خلاقانه که نتیجه پژوهش‌های بلند مدت در دستاوردهای جهانی و داخلی بوده است بیش‌تر پرداخته شود.

رفع موانع موجود در توسعه کاربری پوشش‌های پخت تابشی نیز از دیگر مباحثی‌ست که سال‌هاست مورد توجه پژوهش‌گران این صنعت بوده است که نویسندگان این کتاب به آن پرداختنه اند.

گفتنی است، ویراستاری این کتاب توسط رضا امینی عضو هیات علمی موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش انجام شده است. 

علاقه مندان جهت دریافت این کتاب می توانند با موسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش و یا شماره 22969777 – 021 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول