اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدرس انجمن خوشنویسان خراسان رضوی:

جشنواره آیات در راستای نوشتار تمام مفاهیم قرآن برگزار شد

عضو انجمن خوشنویسان و پیشکسوت خوشنویسی گفت: نمایشگاه و جشنواره خوشنویسی آیات در راستای اجرا و نوشتار تمام مفاهیم قرآنی برگزار شد.

جشنواره آیات در راستای نوشتار تمام مفاهیم قرآن برگزار شد

احمد قائم مقامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص نمایشگاه و جشنواره خوشنویسی آیات، اظهار کرد: این نمایشگاه و جشنواره در راستای اجرا و نوشتار تمام مفاهیم قرآنی به نام آیات برگزار شد و اختتامیه بسیار مفصلی هم داشت و آثاری که امروز در نمایشگاه موجود است با هنر و توان هنرمندان درجه یک کشور برگزار شده و در خور تشویق است.

 وی  در خصوص بیان نقاط ضعف جشنواره آیات و نقد آن، ادامه داد: من به عنوان کسی که در بخش اول این جشنواره داور بودم و در مرحله بعد جشنواره شرکت کردم محق این بودم که آثارم در دوره دوم در معرض داوری قرار گیرد اما آثارم از دوره رد شدند.

مدرس انجمن خوشنویسان مشهد تاکید کرد: در مورد داوری برای داوران احترام قائل هستم و حرفی نمی زنم اما اعتقاد دارم تا حدود زیادی حق به حق دار رسیده و جشنواره منصفانه بوده است.

قائم مقامی بیان کرد: به نظر من در نستعلیق می‌شد بهتر از این داوری کرد اما امیدوارم در دوره بعدی نگاه‌ها علمانه تر، عمیق تر و تخصصی تر باشد و آثاری که برای رتبه‌های برتر مورد داوری قرار می‌گیرد با نگاه عمیق تر بررسی شود.

وی ادامه داد: رتبه‌های برتر باید از لحاظ اجرا از خلاقیت‌های مناسب برخوردار باشد و بررسی صورت بگیرد که آیا فاکتورهای مناسبی در این نوع سیاه مشق وجود دارد یا نه؟

قائم مقامی در این خصوص یادآور شد: با تمام خوش بینی باید بگویم مناسبات داوری در بخش دوم خیلی خوب و فنی نبوده و جای المان‌های فرم کمپوزیسیون، انتخاب اقلام و به خصوص خلاقیت در نوع ترکیب بندی که بسیار حائز اهمیت است خیلی فنی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/70056

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول