اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

قائم‌مقام وزیر علوم مطرح کرد

عدم وجود فرصت‌های شغلی متناسب با تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ نقش مؤثر مراکز فناوری در اشتغال مبتنی بر علم و دانش

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه در حال حاضر بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و فرصت های شغلی جامعه تناسب وجود ندارد، به نقش مؤثر مراکز رشد فناوری در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.

عدم وجود فرصت‌های شغلی متناسب با تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی/ نقش مؤثر مراکز فناوری در اشتغال مبتنی بر علم و دانش

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عبدالرضا باقری شامگاه امروز در مراسم افتتاح ساختمان مراکز رشد پارک علم و فناوری اقبال یزد، با اشاره به اینکه  در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های پذیرشی که برای دانشگاه‌های کشور ایجاد شد، متناسب با تعداد و توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل در جامعه ایجاد نشده است؛ تصریح کرد: توجه به حوزه  فناوری و رشد علوم و کاربردی کردن توانایی‌ها و دانش‌های دانشجویان و تجاری‌سازی ایده‌ها، می‌تواند این معضل را کاهش دهد.

قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مراکز رشد فناوری توانسته هم به پیشرفت علمی کشور کمک کند و هم موجب ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی و تجاری‌سازی ایده‌ها شده است، یادآور شد: از طرفی موفقیت این مراکز باعث شده تا امید تازه‌ای در فضای دانشجویی کشور به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: این مجموعه‌ها همچنین باید تلاش کنند تا مدیرانی جوان و کارآمد برای فعالیت در حوزه علمی و فناوری کشور تربیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به کارکردها و موفقیت‌هایی که در مراکز علم و فناوری کشور به‌دست‌آمده است از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری اقبال یزد به‌عنوان مجموعه‌های موفق در این عرصه یادکرد و بیان داشت: مراکز و مجموعه‌های موفق در این راستا باید تجارب خود را با دیگر مراکز رشد فناوری و فعالان این عرصه به اشتراک بگذارند و تلاش کنند تا فضای کشور در این  حوزه روزبه‌روز رشد کند.

باقری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها که فعالیت مراکز  رشد علم و فناوری در کشور رشد چشمگیری پیداکرده، این مجموعه‌ها با نیازها و معضلات جدیدی روبرو شدند، اذعان کرد: برای حل این معضلات و رفع این نیازها، بازنگری در برخی قوانین و دستورالعمل‌ها و تدوین شیوه‌نامه‌های جدید توسط مسئولین  و دستگاه‌های ذی‌ربط ضروری است.

پایان پیام/90017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول