اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

شرکت هواپیماهای مسافربری سوخوی روسیه:

علی‌رغم تهدید‌های آمریکا به ایران هواپیما می‌فروشیم

شرکت هواپیماهای مسافربری سوخوی روسیه اعلام کرد علی‌رغم ازسرگیری تحریم‌های ایران، به همکاری با ایرلاین‌های ایرانی در چارچوب توافق‌های داخلی ادامه خواهد داد.

علی‌رغم تهدید‌های آمریکا به ایران هواپیما می‌فروشیم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از اسپوتینک، شرکت هواپیماهای مسافربری سوخوی روسیه اعلام کرد علی‌رغم ازسرگیری تحریم‌های ایران، به همکاری با ایرلاین‌های ایرانی در چهارچوب توافق‌های داخلی برای ارسال هواپیمای مسافری SSJ100R ادامه خواهد داد.

بخش اطلاع‌رسانی این شرکت اعلام کرد: «شرکت هواپیمای مسافری سوخو به همکاری با ایرلاین‌های ایرانی تحت توافق‌های اولیه امضا شده در نمایشگاه هوایی یورسیا در آوریل 2018 ادامه خواهد داد. بر اساس این توافقنامه، طرف‌ها امکان عرضه ورژن بروز شده این هواپیما را با جزیئات بررسی می‌کنند.»

به گفته الکساندر روتسوو، مدیر این شرکت، به منظور پیشگیری از مواجه شدن قرارداد با موانع تحریم‌های آمریکا، مدل اصلاح شده این نوع هواپیما (SSJ100R) بدون قطعات آمریکایی ساخته خواهد شد.

این شرکت روس، اخیرا یادداشت تفاهمی برای تحویل 40 هواپیمای مسافربری سوخو  SSJ100Rبه دو ایرلاین ایرانی تا سال 2022 امضا کرده است.

علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد خروج آمریکا از برجام، که به خسارت حدود 40 میلیارد دلاری شرکت‌های بوئینگ و ایرباس منجر خواهد شد، تولیدکنندگان روسی هواپیما، یک فرصت تاریخی یافته‌اند تا یک بازار جدید خارجی به دست آورند.

به گزارش فارس، به دنبال خروج امریکا از برجام، مجوزهای فروش هواپیماهای شرکت بوئینگ به ایران لغو شد و شرکت ایرباس نیز در حال بررسی موضوع است. به نظر می رسد که این شرکت دیگر هیچ هواپیمایی به ایران نفروشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول