اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر خبر داد

استقرار نیروهای هلال احمر در 70 نقطه از سواحل نوشهر/نیمی از حوادث و بلایای طبیعی دنیا در مازندران رخ می‌دهد

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر از استقرار نیروهای این جمعیت در 70 نقطه از سواحل نوشهر در طرح دریای تابستانه خبر داد.

استقرار نیروهای هلال احمر در 70 نقطه از سواحل نوشهر/نیمی از حوادث و بلایای طبیعی دنیا در مازندران رخ می‌دهد

علیرضا شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر، با اشاره به در پیش بودن آغاز طرح تابستانه دریا، اظهار کرد: با توجه به حضور حجم بسیار بالای مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات تابستان و استقبال عمده آنها مبنی بر استفاده از سواحل و دریا، نیروهای امداد و نجات هلال احمر شهرستان نوشهر در قالب تیم‌های امداد و نجات خوردویی، موتوری و پیاده آماده ارائه خدمات در حوزه وظیفه‌مندی خود هستند.

وی افزود: نیروهای ما در حدود 70 نقطه از مناطق ممنوعه شنا در طول 50 کیلومتر از سواحل نوشهر استقرار خواهند یافت تا از بروز هر گونه حوادث پیشگیری به عمل آید و در صورتی هم که حادثه‌ای رخ دهد بلافاصله وارد عمل شده و در کمترین زمان نسبت به نجات فرد یا افراد حادثه دیده اقدام می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر تصریح کرد: در برخی از طول نوار ساحلی نوشهر شهرک‌ها یا ویلاهای خصوصی وجود دارد که در صورتی که نیاز به استقرار نیروی نجاتگر غریق داشته باشند باید با جمعیت هلال احمر نوشهر مکاتبه کنند تا پس از عقد قرارداد قانونی نسبت به استقرار نیرو در آن مناطق اقدام شود در غیر این‌ صورت اگر حادثه غرقی در آنجاها رخ داد، مسؤولیت عواقب آن بر عهده خودشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال 205 بسته غذایی هرکدام به ارزش 150 هزار تومان بین نیازمندان شهرستان توزیع شد با اعلام 39 مورد عملیات امداد و نجات در طول ایام نوروز امسال به تشریح آن پرداخت و گفت: تعداد تصادفات جاده‌ای 19 مورد بوده است که مجموع حادثه‌دیدگان 63 نفر بودند و طی آن 9 نفر در محل به صورت سرپایی درمان شده و  27 مصدوم نیز به وسیله آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

شیروانی با اشاره به اینکه در همین ایام 44 تیم امدادی با 248 نفر در عملیات‌ها شرکت کردند‌، بیان کرد: در بخش خدمات چادر امدادی 8 نفر درمان سرپایی، خدمات گشت موتوری 7 نفر درمان سرپایی، انتقال به مرکز درمانی در حوادث جاده‌ای 27 نفر، خدمات درمان سرپایی در تصادفات 9 نفر، رهاسازی و نجات در تصادفات 7 نفر، از جمله اقدامات نیروهای هلال احمر نوشهر در ایام نوروز 97 بود که به بهترین شکل ممکن به شهروندان، مسافران و گردشگران ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه در همین ایام به 63 نفر در تصادفات جاده‌ای امدارسانی شد، یادآور شد: همچنین سه مورد حوادث شهری نیز به وقوع پیوست که یک مورد در محل حادثه درمان و 2 مورد دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر با بیان اینکه نیمی از حوادث و بلایای طبیعی دنیا در مازندران رخ می‌دهد و بر این اساس کل حوادث و بلایای طبیعی در سطح جهان که بیش از 90 مورد است تعداد 46 فقره آن فقط در استان مازندران رخ می‌دهد، تأکید کرد: وقتی در چنین شرایطی زندگی می‌کنیم لزوماً همه خانواده‌ها باید حداقل اصول و علوم اولیه امداد و نجات را یاد بگیرند تا بتوانند در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی به خود امدادی و نیز کمک به دیگران اقدام کرده و آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانند تا نیروهای امداد و نجات هلال احمر خود را به محل حادثه برسانند و خدمات تکمیلی امدادی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: وقوع حوادثی مانند طوفان، سیل، رانش زمین، زلزله، برف، خشک‌سالی و حتی ریزش سنگ‌های غول‌پیکر در حوزه شهرستان نوشهر رخ می‌دهد در مین راستا جمعیت هلال احمر در برنامه‌ریزی 10 ساله خود برنامه‌های جامع و مدونی را برای افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر مخاطرات و حوادث دارد که به طور متناوب در بازه‌‌های زمانی معینی عملیات آن از ما‌ه‌ها قبل آغاز شده است و مورد استقبال بسیار فراوان خانواده‌های و شهروندان قرار گرفته است.

شیروانی درباره توسعه علوم امداد و نجات هلال احمر از حوزه شهری به روستاها اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های هلال و مدیریت بحران در روستاهای هدف در گام نخست اجرایی شد و با برگزاری دوره‌های آموزشی و امدادی، تحت پوشش خدمات این جمعیت قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر با اشاره به ایجاد، راه‌اندازی و فعال‌سازی 6 خانه هلال در حوزه روستاهای شهرستان نوشهر، عنوان کرد: این خانه‌های هلال روستایی از 40 تا 100 درصد تجهیز شده‌اند که هزینه تجهیزات و وسایل آنها از طریق اداره کل امور روستایی استان مازندران برای دهیاری‌های این چند دهستان واریز شده است.

انتهای پیام/86019/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول