اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیرعامل بنیاد بخشش:

تنها 20 درصد خانواده‌های نیازمند به کاشت حلزون توانایی مالی هزینه‌ها را دارند

مدیرعامل بنیاد بخشش با اشاره به اینکه تنها 20 تا 30 درصد خانواده‌های نیازمند به کاشت حلزون توانایی مالی هزینه‌ها را دارند، گفت: جمعیت 80 میلیونی ایران سالی 1500 ناشنوا دارد که تعداد زیادی از این افراد نیازمند حمایت‌اند.

تنها 20 درصد خانواده‌های نیازمند به کاشت حلزون توانایی مالی هزینه‌ها را دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد اجل لوئیان در مورد کاشت حلزون اظهار داشت: با راه اندازی و آغاز به کار بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا بخشش هیچ کودک ایرانی ناشنوایی که مستعد کاشت حلزون باشد به دلیل ضعف مالی والدین خود از نعمت شنوایی محروم نمانده است.

وی افزود: تمام کودکان کاشت حلزون شده ای که به دلیل مشکل در تامین هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات دستگاه دوباره دچار ناشنوایی شده بودند با حمایت مالی بخشش توانستند مجددا به دوران طلایی شنیدن و تحصیل بازگردند.

مدیر عامل  بنیاد بخشش با بیان اینکه تا پایان سال 96 برای 374 کودک نیازمند هزینه 3 میلیونی کاشت به حساب هئیت امنا پرداخت شده است، بیان کرد: یک هزار و 176  کمک هزینه پس از کاشت حلزون به کودکان نیازمند پرداخت شده است .

وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری از آبان سال گذشته در بخشش شروع شده است،بیان کرد: در سال 97 حدود 300 مورد کاشت حلزون جدید باید مورد حمایت قرار گیرد و باید کسانی که سال گذشته کاشت حلزون شده اند مورد حمایت قرار گیرند و حدود 300 الی 400 نفر دیگر بر اثر موالید جدید کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه خیرین می توانند در راه ریشه کنی ناشنوایی نقش موثری ایفا کنند،عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در موضوع همکاری بین بنیاد بخشش و بهزیستی فراهم شده که قطعا تداوم این همکاری ها در راه ریشه کنی ناشنوایی موثر خواهد بود.

اجل لوییان با بیان اینکه جمعیت 80 میلیونی ایران سالی 1500 ناشنوا دارد، گفت: از سال 84 که کمیسیون کشوری کاشت حلزون شکل گرفت و کشوردر این حوزه  نظم و هماهنگی پیدا کرد تعداد کاشت های حلزون افزایش یافت و با توسعه مراکز پروتز اعتباراتی خوبی در ردیف بودجه دیده شد و این روند با کمک مجلس و دولت به جایی رسید که از سال 90 به بعد حدود 1100 عمل کاشت در سال در کشور انجام شده است.

اجل لوئیان با بیان اینکه ایران تا پایان سال 95 در موالید و کاشت حلزون برای آنها عقب نیست،افزود: در سال 96 بنا به دلایل مختلفی تعداد کاشت کاهش یافته و به حدود 750 کاشت رسیده است و 500 کاشت دیگر به نسبت تولید ناشنوا در کشور عقب هستیم.

وی با بیان اینکه باید بررسی و فکر بیشتری در مورد جلوگیری از تولد کودکان ناشنوا در کشور پیاده سازی شود،تاکید کرد: هزینه هایی که بابت یک کودک ناشنوا در کشور پرداخت می شود علاوه بر صرف وقت یک انسان دارای بحران است  که  این بحران دامن خانواده ها را هم می‌گیرد.

مدیر عامل بنیاد بخشش با بیان اینکه دولت 40 میلیون به صورت مجانی در اختیار خانواده‌های نیازمند به کاشت حلزون قرار می دهد،عنوان کرد: در کشور ما دولت پروتز را به صورت مجانی در اختیار بیماران قرار می دهد و این موضوع باید به مردم اطلاع رسانی شود وبا هزینه‌های بستری حدود 50 میلیون برای یک پکیج کاشت صرف می‌شود.

مدیر عامل بنیاد بخشش با بیان اینکه تنها 20 الی 30 درصد خانواده‌های نیازمند به کاشت خودکفا هستند و توانایی تامین این هزینه‌ها را دارند،عنوان کرد: 50 درصد خانواده های نیازمند به کاشت حلزون اقشار متوسطی هستند که با زحمت می‌توانند مبلغ 6 میلون را برای کاشت حلزون فرزندان خود جمع آوری کنند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از خانواده‌های کودکان نیازمند کاشت افراد ضعیفی هستند که قادر به پرداخت 6 میلیون  سهم هزینه  خود نیستند،عنوان کرد:  دلایل ناشنوایی در کودکان 50 درصد ژنتیکی،20 درصد نامعلوم یا همان ژنیتیکی و بقیه دلایل دیگر  دارد.

وی بابیان اینکه از یک سال و نیم پیش جلسات متعددی با سازمان بهزیستی برای کمک به کاشت حلزون برگزار شده است،عنوان کرد: سازمان بهزیستی با ابلاغیه که تا ان هفته اجرایی می شود کمک های بهزیستی به حوزه حمایت از کاشت منظم شده و این گونه می شود که سازمان بهزیستی به همه کسانی که کمک می کند 3 مییلون به حساب هئیت امنا می ریزد و این موضوع تا مدت گذشته از سوی استانها اجرایی نمی شد و به دست افراد داده می شد.

مدیرعامل بنیاد بخشش با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی و پایه یک ریال به موضوع کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا اختصاص نمی دهند،گفت: خانواده هایی که برای کاشت حلزون نیازمند کمک هستند بیمه تکمیلی ندارند و سازمان های مردم نهاد باید در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه به هرکس در سال تا مبلغ 2.5 میلون هزینه پس از کاشت پرداخت می شود،تصریح کرد: باید از امکانات جمعی رسانه ای برای آگاه سازی عمومی و کاهش تولید جمعیت ناشنوایان در کشور استفاده کنیم.

اجل لوئیان با بیان اینکه نیازمند حمایت و مشارکت خیرین در زمینه کاهش جمعیت ناشنوا در کشور هستیم،عنوان کرد: عمدترین کار در پیشگیری پیشگیری از ازدواج‌های فامیلی است و در این مورد نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول