اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

معاون رهبر سیاه‌پوستان مسلمان آمریکا:

آمریکا همواره یک کشور ناامن برای مسلمانان بوده است/ مسلمانان باید برای آزادی افرادی مانند شیخ زکزاکی هم‌صدا شوند

معاون رهبر سیاه‌پوستان مسلمان آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا همواره یک کشور ناامن برای مسلمانان بوده است، گفت: مسلمانان باید برای آزادی افرادی مانند شیخ زکزاکی هم‌صدا شوند.

آمریکا همواره یک کشور ناامن برای مسلمانان بوده است/ مسلمانان باید برای آزادی افرادی مانند شیخ زکزاکی هم‌صدا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر محمد ظهر امروز در همایش "زبرالحدید" که به‌همت جنبش جوانان مسلمان برای آزادسازی رهبران دینی جهان در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، اظهار داشت: تا به‌حال پنج سفر به ایران داشته‌ام که هرکدام تجربه خوبی بوده‌اند و در طول انقلاب اسلامی، الهام‌های فراوانی از رهبر انقلاب اسلامی و همچنین فعالیت‌های سیاسی در ایران گرفتم.

وی ادامه داد: ممکن است، نام امام لوییس فراخان را از آمریکا شنیده باشید که حداقل سه بار به ایران آمد، وی، رهبر یک جنبش عظیم با نام جنبش میلیونی مسلمانان در واشنگتن دیسی بود و قهرمان بسیاری از مسلمانان آمریکا بوده، امام لوییس فراخان در طول زندگی خود در رنج و عذاب بود. 

معاون رهبر سیاه‌پوستان مسلمان آمریکا با بیان اینکه آمریکا همواره یک کشور ناامن برای مسلمانان بوده است، افزود: بیشتر این رنج‌ها بخاطر جهالتی است که در آمریکا وجود دارد و این جهالت به این خاطر است که عقاید اسلامی در مدارس آموزش داده نمی‌شوند و مدت‌ها عقیده سیاست‌مداران آمریکا این بوده که اسلام جایی در این کشور ندارد. 

وی با بیان اینکه امروز تمام جهان به‌خاطر خروج ترامپ از برجام به ایران چشم دوخته‌اند، بیان کرد: عنوان مسلمان ما همواره به‌دنبال صلح بوده‌ایم، اما همواره با افرادی که با ما می‌جنگند، می‌جنگیم و باید بدانیم که یک جنگ همواره در میدان و همراه با اسلحه نیست، بلکه این جنگ، جنگی با ایده‌آل‌ها، علم و اعتقاد است. 

محمد خاطرنشان کرد: ایا این درست است که اگر دولتی، کشور یا دولتی دیگر را دوست ندارد، سعی کند سردمدارانش را عوض کند؟ پاسخ این سوال قطعا نه است. 

معاون رهبر سیاه‌پوستان مسلمان آمریکا با تاکید بر لزوم درس گرفتن دانشجویان از تاریخ، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های تاریخ در مورد سلمان فارسی است که چطور با فرهنگ ایرانی‌اش به دفاع از اسلام پرداخت و به مسلمانان آموخت که از خود دفاع کنند، درسی که از این برهه تاریخی می‌گیریم، این است که نمی‌توانیم، به‌خاطر تفاوت‌های افراد با خود، عقایدشان را اشتباه بدانیم، زیرا آنچه که مهم بوده، خلوص آن فرد است. 

وی با بیان اینکه حمله آمریکا به عراق برای تغییر حکومت به این دلیل بود که آمریکا عقیده حکومت عراق را نمی‌پسندید و این هم از درس‌های تاریخ است، ادامه داد: دونالد ترامپ همین برنامه را در ایران دارد و به این‌منظور در سخنرانی‌ای که در طول برنامه پاره کردن برجام انجام داد، مردم ایران را تروریست و قاتل خطاب کرد. 

محمد این کار ترامپ را مخالفت با اوباماو خلاف تمام اقدامات قبلی او به‌دلیل مشکلش با سیاه‌پوستان و افزود: ترامپ می‌توانست به راحتی بگوید، با این قرارداد موافق نیستم و باید دوباره رای‌گیری کنیم و بعضی بندهایش را تغییر دهیم، اما این کار را نکرد و در عوض به ایرانیان توهین کرد. 

معاون رهبر سیاه‌پوستان مسلمان آمریکا خطاب به طلاب و دانشجویان گفت: شما جوانان باید صدای خود را بالا برده و مخالفت خود را با انتقال سفارت‌خانه آمریکا به قدس اعلام کنید و نشان دهید که همه کشورهای اسلامی جهان با این موضوع مخالف‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه هرکس در هرجای دنیا باید این حق را داشته باشد که عقیده‌اش را آزادانه بیان کند، اضافه کرد: ما همین مشکل را در آمریکا داریم، چراکه یکی از بزرگان ما به‌خاطر عقایدش در مورد اسلام زندانی شده و سردمداران بحرین هم باید بدانند که به‌جای زندانی کردن شیخ عیسی قاسم به‌خاطر عقایدش، باید به فکر صلح و امنیت مردمشان باشند. 
 
محمد با تاکید بر هم‌صدایی مسلمانان، گفت: امروز عصر ارتباطات است، اگر همه ما یک صدا شویم و پیام خود به هر طریقی به رئیس جمهور نیجریه یا دیگر سردمداران جهان بفرستیم و بگوییم که افرادی مانند شیخ زکزاکی را آزاد کنند، مجبور می‌شوند به حرفمان گوش دهند و کار اصلی ما این است که کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های  بیشتری فراهم کنیم و همچنین عملگرا باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول