اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

زاکانی در پاسخ به فارس:

این ادعا که هدف از مذاکره اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بود نادرست است

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم گفت: با مبنا قرار دادن کتاب آقای روحانی و مباحثات ایشان در رقابت‌های انتخاباتی، این ادعا که هدف از مذاکره با کدخدا اثبات غیرقابل اعتماد بودن او بود، نادرست است.

این ادعا که هدف از مذاکره اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بود نادرست است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس نهم صبح امروز سه‌شنبه (25 اردیبهشت‌ماه 97)‌در نشست خبری پای درس برجام و در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی این خبرگزاری گفت: آقای حسن روحانی در کتاب خود که درباره مذاکرات هسته‌ای طی سال‌های 82 تا 84 نوشته است، می‌گوید که مذاکره با اروپا فایده نداشته و باید با آمریکا مذاکره کنیم.

وی اظهار داشت: اگر این اظهارات را مبنا قرار دهیم دیگر ادعای برخی دولتمردان و یا حامیان برجام مبنی بر اینکه مقصود ایران از مذاکره با 1+5 و به ویژه آمریکا اثبات اعتمادناپذیری این کشور بوده، نادرست است.

زاکانی در ادامه گفت: در نگاه تیم مذاکره‌کننده که مبتنی بر کتاب آقای روحانی و یا مباحث انتخاباتی ایشان و نیز کتاب مبانی نظری برنامه چهارم توسعه آقای خاتمی و تأکید بر پذیرش نظم نوین جهانی، این ادعا که هدف از مذاکره با کدخدا اثبات غیرقابل اعتماد بودن او بود، نادرست است.

وی با اشاره به اینکه البته اگر همین امروز نیز بخواهند این کار را بکنند، اقدام شایسته‌ای است، بیان داشت: من در کمیسیون ویژه برجام،‌ اولین سوالم از آقای عراقچی این بود که آیا شما به عنوان یک دوست با آمریکا توافق کرده و برجام را نوشتید و یا یک دشمن؟ که آقای عراقچی جواب داد ما به عنوان دشمن با آمریکا توافق کردیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: من در پاسخ به آقای عراقچی خاطرنشان کردم که از متن برجام چنین چیزی برنمی‌آید؛ چراکه انسان با برادر خود هم روی چنین سندی توافق نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول