اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فشار سناتورهای جمهوریخواه به ترامپ درباره «جان مک کین» ادامه دارد

با گذشت چندین روز از انتشار خبر توهین مشاور کاخ سفید به سناتور ارشد جمهوریخواه که در حال مبارزه با بیماری تومور است، فشار قانونگذاران کنگره بر دونالد ترامپ برای عذرخواهی در این باره ادامه دارد.

فشار سناتورهای جمهوریخواه به ترامپ درباره «جان مک کین» ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مشاور کاخ سفید که بیماری تومور مغزی «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس‌ کمیته نیروهای مسلح سنا را به تمسخر گرفته بود، کاخ سفید را آماج فشارهای هم حزبی‌های دونالد ترامپ در کنگره آمریکا قرار داده است.

«کلی سدلر» در جلسه‌‌ای در کاخ سفید پس از آنکه این سناتور مخالفتش را با نامزدی «جینا هاسپل» برای ریاست سیا اعلام کرد، گفته بود: «به مک‌کین ارتباطی پیدا نمی‌کند او به زودی می‌میرد» (جزئیات بیشتر).


«کلی سدلر» مشاور کاخ سغید و سناتور مک کین

پیش از این، سخنگوی کاخ سفید حاضر نشد از این اظهارات مشاور کاخ سفید عذرخواهی کند و تنها گفت که درباره یک نشست محرمانه که شوخی در آن صورت گرفته، اظهارنظر نمی‌کند.

سارا سندرز افزود:‌ «من قرار نیست که به یک درز اطلاعات از یک نشست داخلی کارکنان  (کاخ سفید) اعتبار بدهم».

کاخ سفید شب گذشته خبر داد  این مشاور کاخ سفید با دختر مک کین تلفنی صحبت کرد تا بابت اظهاراتش عذرخواهی کند اما قرار نیست سدلر یا کاخ سفید درباره این موضوع، علنا و عمومی عذرخواهی کنند.

اظهارات کاخ سفید در حالی مطرح شده که اعضای ارشد دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا، خواستار عذرخواهی علنی و عمومی این مشاور و کاخ سفید شده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه هیل، با وجود گذشت چند روز از این ماجرای جنجالی، فشار‌های جمهوریخواه ارشد مجلس سنای آمریکا به کاخ سفید ادامه دارد و این فشارها تشدید شده است.

تشدید فشارها در حالی صورت گرفته که قرار است امروز سه شنبه یک جلسه بین رهبران ارشد جمهوریخواه مجلس سنا با ترامپ در کاخ سفید برگزار شود.

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا در واکنش به توهین مشاور کاخ سفید، در اظهاراتی در در صحن مجلس، جان مک کین را «قهرمان واقعیِ آمریکایی» خواند.

«جان کورنین» نفر دوم جمهوریخواهان در سنا روز دوشنبه گفته بود که «عذرخواهی توسط کسی که چنین حرف واقعا احمقانه را زده، کار درستی خواهد بود».

«جان تیون» نفر سوم جمهوریخواهان در سنای آمریکا، اظهارات سدلر درباره جان مک کین را «بسیار غلط» و «ناشایست» خواند و عذرخواهی علنی و عمومی او را خواستار شد.

از نظر «جان کندی» یکی دیگر از سناتورهای جمهوریخواه، اظهارات این مشاور کاخ سفید «احمقانه و یک اشتباه بزرگ» بود.

او روز گذشته به شبکه سی.بی.اس نیوز گفت: «به نظر من، او (سدلر) و دولت (ترامپ) باید علنا و عمومی عذرخواهی کنند».

ترامپ بامداد روز سه شنبه به وقت تهران، واکنشی توئیتری در این باره داشت.

او نوشت: «این به اصطلاح درزهای خبری که از کاخ سفید بیرون می‌آیند، به شدت مبالغه آمیز هستند و توسط رسانه‌های اخبار جعلی انجام می‌شود تا ما را تا جایی که ممکن است، بد نشان دهند. عاملان چنین درزهایی، خائن و بزدل هستند و ما خواهیم فهمید که آنها چه کسانی هستند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول