اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی:

آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود!/ مدیرانی که عدم کفایت آنها ثابت شده باید کنار بروند

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود، گفت: برای بازگشت به اقتدار هسته‌ای، مردم باید بخواهند مدیرانی که عدم کفایت آنها ثابت شده، استعفا کنند. این افراد باید کنار بروند و اجازه دهند جامعه مدیران جهادی و انقلابی را به کار گیرد تا آنها مشکلات کشور را حل کنند.

آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود!/ مدیرانی که عدم کفایت آنها ثابت شده باید کنار بروند

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درخصوص اقدام اخیر آمریکا در خروج از برجام، اظهار کرد: به اعتقاد من، آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود. آمریکا تحریم‌های خود را از طرق دیگر و به بهانه‌های مختلف بر ما اعمال می‌کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آمریکا با بازه‌های زمانی 120 روزه‌ای که برای تمدید تعلیق تحریم‌ها قرار داده بود، تلاش می‌کرد شرکت‌های مختلف را از سرمایه‌گذاری در ایران بترساند تا هیچ شرکت و کشوری جرات نکند در ایران فعالیت کند.

امید آمریکا به برخی جریانات داخلی برای اجرای برجام‌های بعدی

وی همچنین اضافه کرد: آمریکا امید داشت بتواند برجام‌های بعدی را در جامعه اجرا کند، یعنی از برخی جناح‌های داخلی استفاده و در جهت تغییررژیم، ابتدا با ادبیات تغییررفتار اما در باطن با نگاه تغییر رژیم با جمهوری اسلامی برخورد کند.

عباسی به این توضیح افزود: این مسائل را نگه می‌داشت تا آنها بتوانند برجام‌های موشکی، منطقه‌ای و غیره را اجرایی کنند، مانند قرارداد FATF یا مسائل مشابه که ظاهرش فریبنده است و اینگونه القا می‌شود که ما برای عضویت در جامعه جهانی باید به برخی معاهدات بپیوندیم یا آنها را تصویب کنیم.

وی یادآور شد: این جریان فکری داخلی با درایتی که در جامعه وجود داشت نتوانست به اهداف خود برسد و پای ما را از سوریه قطع و محدودیتی برای موشک‌ها و توانمندی ما ایجاد کند و ما علی‌رغم وجود تحریم‌ها روز به روز در این زمینه‌ها پیشرفت کردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی همچنین افزود: بنابراین اینجا دیگر لازم است خود ترامپ برای اینکه هم به اهداف خودش برسد و هم یکجانبه‌گرایی آمریکا را تأیید و اروپایی‌ها و دیگر کشورهای دنیا را تحقیر کند و نشان دهد به هیچ‌یک از مناسبات و تعهدات بین‌المللی پایبند نیست، مانند رفتاری که در انتقال سفارت‌خانه آمریکا به بیت‌المقدس انجام داد که مغایر با کلیه اصول جامعه بین‌المللی بود، واردعمل شود.

مهمترین گزینه ما بیرون کردن ویروس فکری است که آدرس‌های غلط می‌دهد!

وی در رابطه با گزینه‌های پیش‌روی ایران برای اقدام متقابل، ابراز کرد: به اعتقاد من، مهمترین گزینه ما بیرون کردن این ویروس فکری از جامعه است که مردم را از سایه جنگ می‌ترساند و آدرس‌های غلط می‌دهد مانند عَلَم کردن تلگرام و کنسرت آنهم در زمانی که باید در مقابل اقتصاد، افزایش قیمت دلار و بیکاری در جامعه پاسخگو باشد.

عباسی با بیان اینکه این جریان، 38 سال فعالیت اقتداری جمهوری اسلامی را به اعدام تشبیه و جناح انقلابی را خشن معرفی می‌کند، یادآور شد: این ویروس باید از جامعه و اقتدار اجرایی کنار گذاشته شود. اگر این کار را انجام دهیم می‌توانیم گذشته را جبران و با اقتدار در دنیا مذاکره و معامله کنیم، نه با ترس و ذلت!

وی همچنین درخصوص میزان بازگشت‌پذیری اقدامات ایران، اظهار کرد: توان هسته‌ای قبل یعنی 10 تن UF6 غنی‌شده، ذخائر 20 درصد، آب‌سنگین و سوختی که تولید کرده بودیم. بازگشت اینها بدون اراده اجرایی قابل انجام نیست.

بازگشت به توان هسته‌ای پیشین بدون تفکر انقلابی ممکن نیست

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: ما وقتی می‌توانیم زمان مشخص ارائه بدهیم که تفکر انقلابی بر دستگاه اجرایی حاکم باشد، درغیر اینصورت هیچگاه نمی‌توانیم به توان هسته‌ای پیشین بازگردیم، چراکه  دستگاه اجرایی مدام در جامعه ایجاد تنش و افکار عمومی را منحرف می‌کند، مردم را از جنگ می‌ترساند و سقف پرواز و آمال و آرزوهایش رسیدن به ترکیه است!

وی در تکمیل این توضیح افزود: این جریان، همه‌چیز را نمایشی می‌کند، به عنوان مثال، اگر مجلس موقع اجرای برجام، یک امتیازی در مورد پیشران هسته‌ای تصویب کرده، با پیشران هسته‌ای بسیارسبک و سطحی برخورد کرده و می‌‎گوید من به انرژی اتمی دستور دادم که برود امکان‌سنجی کند!

عباسی بیان کرد: وقتی قبلا این مباحث در کشور مطرح بوده و کار شده، دیگر نیازی به امکان‌سنجی نیست، اما این جریان می‌آید و این جمله را خراب می‌کند. بنابراین برای بازگشت به اقتدار قبلی، این تفکر باید اصلاح شود. مردم باید بخواهند که این افراد استعفا کنند زیرا عدم کفایت آنها ثابت شده است. باید کنار بروند و اجازه دهند جامعه مدیران جهادی و انقلابی را به کار گیرد تا آنها مشکلات کشور را حل کنند.

انتهای پیام/70056

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول