اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

معاون وزیر کار خبر داد

سه برنامه وزارت کار برای حمایت از کسب‌وکارهای نو

معاون وزیر کار با بیان اینکه به دنبال الگوسازی در حوزه کسب و کارهای نو هستیم گفت: در وزارت کار بهبود فضای این کسب و کارها، اتصال آنها به بازار خارجی و اتصال به استارت آپ های بین المللی را به عنوان برنامه حمایتی در دستور کار داریم.

سه برنامه وزارت کار برای حمایت از کسب‌وکارهای نو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عیسی منصوری معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در دورهمی کارآفرینی که با حضور کسب و کارهای نوپای حوزه فرهنگ و هنر در وزارت کار برگزار شد اظهار کرد: بیش از آنکه صرفا به دنبال برگزاری این دورهمی ها و گفت و گو ها باشیم به دنبال الگوسازی در حوزه کسب‌وکارها هستیم تا این کسب و کارها بتوانند به استان‌ها، دستگاه‌ها بروند و در رشته های دیگر هم فعالیت داشته باشند.

منصوری گفت: وزارت کار تلاش کرده در فضای جدیدی که در حوزه کسب‌وکارهای نوآورانه در بخش خصوصی شکل گرفته نقش تسهیل‌گری را در سطح دستگاه‌های دولتی و نظام اجرایی کشور ایفا کند.

وی دامه داد: البته نقش تسهیل گری برای توسعه کارآفرینی باید بین بخش خصوصی و دولت اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به نبود خط مرز بین کسب و کارهای فیزیکی و مجازی گفت: در نظام اجرایی و قانونی کشور، هنوز تفکیکی بین کسب و کارهای فیزیکی و مجازی قائل نشده ایم. باید دید آبا همزمان با رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا، قوانین و مقررات حاکم بر فضای کسب و کار کشور متناسب با مشاغل نوپا است یا خیر؟

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح قوانین متناسب با کسب و کارهای نوپا گفت: در گام نخست بدانیم برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در کجا قرار داریم و خلاء های موجود را شناسایی کنیم.

معاون وزیر کار اعلام کرد : با هماهنگی و نقش آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه تأمین مالی کسب و کارهای نوپا از محل بازار سرمایه با وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات (ICT) امضاء شد و در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه ها در حوزه توسعه کسب و کارهای حوزه تجارت الکترونیک و مشاغل نوپا وجود دارد.

منصوری در  ادامه از سه اقدام این وزارتخانه برای حمایت از کسب و کارهای نوپا برای آینده خبر داد و گفت: بهبود فضای کسب و کار در این نوع مشاغل، اتصال کسب و کارهای شکل گرفته به بازار جهانی و اتصال و ارتباط شرکت ها و استارتاپ‌های داخلی با استارتاپ‌های موفق بین‌المللی از برنامه‌های حمایتی این وزارتخانه برای حمایت از کسب و کارهای نوپا خواهد بود.

وی افزود: برای توسعه کارآفرینی علاوه بر نشست های عمومی برای ارتباط کارآفرینان به دنبال برگزاری رویدادهای تخصصی و منطقه ای برای گفتمان کارآفرینانه در حوزه های تخصصی خواهیم بود.

معاون وزیر کار در پایان با تاکید بر اینکه نشست های کارآفرینانه باید دارای نظام یکپارچه باشند گفت: دولت باید به عنوان تسهیلگر در این عرصه وارد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول