اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فریدون عباسی:

آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود/ امیدواری آمریکا به برخی جریانات داخلی برای اجرای برجام‌های بعدی

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با تأکید براینکه آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود، گفت: آمریکا به برخی جریانات داخلی برای اجرای برجام‌های بعدی امیدوار است.

آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود/ امیدواری آمریکا به برخی جریانات داخلی برای اجرای برجام‌های بعدی

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد درخصوص اقدام اخیر آمریکا در خروج از برجام، اظهار کرد: به اعتقاد بنده، آمریکا در برجام نبود که بخواهد از آن خارج شود. آمریکا تحریم‌های خود را از طرق دیگر و به بهانه‌های مختلف بر ما اعمال می‌کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد: آمریکا با بازه‌های زمانی 120 روزه‌ای که برای تمدید تعلیق تحریم‌ها قرار داده بود، تلاش می‌کرد شرکت‌های مختلف را از سرمایه‌گذاری در ایران بترساند تا هیچ شرکت و کشوری جرات نکند در ایران فعالیت کند.

امید آمریکا به برخی جریانات داخلی برای اجرای برجام‌های بعدی

وی همچنین اضافه کرد: آمریکا امید داشت بتواند برجام‌های بعدی را در جامعه اجرا کند، یعنی از برخی جناح‌های داخلی استفاده و در جهت تغییر رژیم، ابتدا با ادبیات تغییر رفتار اما در باطن با نگاه تغییر رژیم با جمهوری اسلامی برخورد کند.

عباسی افزود: این مسائل را نگه می‌داشت تا آنها بتوانند برجام‌های موشکی، منطقه‌ای و غیره را اجرایی کنند، مانند قرارداد FATF یا مسائل مشابه که ظاهرش فریبنده است و اینگونه القا می‌شود که ما برای عضویت در جامعه جهانی باید به برخی معاهدات بپیوندیم یا آنها را تصویب کنیم.

وی یادآور شد: این جریان فکری داخلی با درایتی که در جامعه وجود داشت نتوانست به اهداف خود برسد و محدودیتی برای موشک‌ها و توانمندی ما ایجاد کند و ما علی‌رغم وجود تحریم‌ها روز به روز در این زمینه‌ها پیشرفت کردیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی همچنین افزود: بنابراین اینجا دیگر لازم است خود ترامپ برای اینکه هم به اهداف خودش برسد و هم یکجانبه‌گرایی آمریکا را تأیید و اروپایی‌ها و دیگر کشورهای دنیا را تحقیر کند و نشان دهد به هیچ‌یک از مناسبات و تعهدات بین‌المللی پایبند نیست، مانند رفتاری که در انتقال سفارت‌خانه آمریکا به بیت‌المقدس انجام داد که مغایر با کلیه اصول جامعه بین‌المللی بود، وارد عمل شود.

بازگشت به توان هسته‌ای پیشین بدون تفکر انقلابی ممکن نیست

وی در ادامه درباره انرژی هسته‌ای تأکید کرد: بازگشت به توان هسته‌ای پیشین بدون تفکر انقلابی ممکن نیست.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول