اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجید مجیدی:

سینمای ایران به مردم جفا می‌کند/ فیلم‌های ساخته شده در شأن مردم ایران نیست

کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان گفت: سینمای ایران به مردم جفا می‌کند و فیلم‌ها در شأن مردم نیست.

سینمای ایران به مردم جفا می‌کند/ فیلم‌های ساخته شده در شأن مردم ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عصر امروز فیلم سینمایی"آن سوی ابرها " برای اولین‌بار در ایران و در پردیس سینمایی اطلس، با حضور مجید مجیدی کارگردان این اثر سینمایی به صورت مردمی اکران شد.

مجیدی در جمع تماشاگران و در حاشیه اکران به روی صحنه آمد و در خصوص این فیلم سینمایی اظهار کرد: توفیقی بود که امروز به زیارت امام رضا(ع) بروم و توفیق مضاعف این بود که خدمت مشهدی‌ها برسم.

وی با بیان اینکه امروز اولین نمایش "آن سوی ابرها" به صورت دوبله شده است، ادامه داد: در ابتدا فیلم با زیرنویس بود که اولین دوبله نمایش، در این سینما صورت می‌گیرد.

کارگردان و فیلمنامه نویس "آنسوی ابرها" یادآور شد: این اولین تجربه من بود که در خارج ایران به ساخت دست بزنم و این فیلم هم دربردارنده دغدغه و پرداختن من به موضوعات اجتماعی است که تنها لوکیشن عوض شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه ساخت این اثر بسیار طاقت‌فرسا بود، تاکید کرد: این کار اولین تجربه هنرپیشگان اثر بود و همه هنرپیشگان برای اولین بار جلوی دوربین می‌رفتند و زبان هم زبان هند بود و این فاصله بسیار سخت بود.

وی با اشاره به اینکه در هند سالانه 3 هزار فیلم ساخته می‌شود، بیان کرد: فیلم‌های هند در استودیو ساخته می‌شد و من دوست داشتم در فضای واقعی کار کنم، بمبئی شهر بسیار شلوغی است و تصور ساخت فیلم در آن برای تهیه‌کننده باورکردنی نبود.

کارگردان فیلم آن سوی ابرها متذکر شد: همه عوامل کار اهل هندوستان هستند و این فیلم سال گذشته ساخته شد و هنوز هم در هند به اکران عمومی در می‌آید و تجربه ویژه‌ای برای من بود.

مجیدی با بیان اینکه سینمای ایران بضاعت خوبی دارد که بتواند در حوزه سینما بازار جهانی را به دست بیاورد، عنوان کرد: ما خواستیم راهی را برای تجربه ساخت فیلمی دیگر باز کنیم و این مسله نیازمند حمایت مردم است.  

وی با تاکید بر این نکته که مردم در این سال‌ها به خوبی از سینمای ایران حمایت کردند، ادامه داد: متاسفانه این سینما بود که نقش خود را خوب انجام نداد و استنباط من این است که سینمای ایران به مردم جفا می‌کند و فیلم‌ها در شان مردم نیست.

کارگردان فیلم آن سوی ابرها یادآور شد: ما امروز شاهد سینمایی هستیم که با فرهنگ و زندگی ما همخوانی نداشته و سینمای نازلی است که حتی به لحاظ پرداخت سینمایی ضعیف است و می‌طلبد که سینما گران توجه بیشتری به این عرصه داشته باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول