اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

امام‌جمعه یزد:

سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین تأسف‌بار است

امام‌جمعه یزد با محکوم کردن جنایات اخیر استکبار در فلسطین، افزود: سکوت کشورهای عربی در برابر این جنایات تأسف‌بار و نشان‌دهنده عمق وابستگی برخی از رژیم‌های عربی منطقه به اسرائیل غاصب است.

سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین تأسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های بی‌نظیر معنوی این ماه برای نزدیکی به خداوند و دور شدن از خواسته‌های نفسانی تأکید کرد و افزود: همه اقشار به‌خصوص جوانان ما باید برای بهره گیری از لحظه‌های بی‌نظیر و ناب بندگی در این ماه الهی برنامه‌ریزی کنند و انس خود را با قرآن کریم بیشتر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اضافه کرد: رعایت حال روزه‌داران نیز از مواردی است که باید موردتوجه همه به‌خصوص ادارات قرار بگیرد و مسئولین و کارمندان اداری باید تلاش کنند تا در این ماه با سرعت بیشتری به امور مردم رسیدگی کرده و کمتر آن‌ها را معطل کنند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین و اقدام آمریکا در خصوص انتقال سفارت به قدس شریف، تصریح کرد: جهان اسلام و دولت‌های اسلامی در برابر این جنایات و حرکات ظالمانه استکبار جهانی باید بیش‌ازپیش متحد و همدل باشد؛ و این در حالی است که امروز شاهد این هستیم که برخی کشورهای عربی در برابر این جنایات در فلسطین و کشتار مردم مسلمان و بی‌گناه این کشور سکوت اختیار کردند و بی‌تفاوت هستند.

وی افزود: برخی رژیم‌های عربی منطقه بیش از گذشته ماهیت اسرائیلی خود را نشان دادند و ثابت کردند که ابزاری در دست استکبار جهانی هستند.

ناصری در ادامه با اشاره به خروج امریکا از برجام و بدعهدی طرف‌های اروپایی در انجام تعهدات خود، یادآور شد: اقدامات اروپا و آمریکا در قبال برجام، تکمیل‌کننده یکدیگر است و آن‌ها تلاش دارند تا از طرفی تحریم‌های قوی‌تری بر ایران تحمیل کنند و از سوی دیگر ایران را برای توان دفاعی خود به‌پای میز مذاکره بکشانند و امتیازات بیشتری برای تضعیف توان کشور از دولتمردان بگیرند و مانع پیشرفت ایران شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه یزد بابیان اینکه دولتمردان ما باید در برابر این بدعهدی‌های طرف‌های مذاکره‌کننده اقدامات صریح و قاطع داشته باشند، متذکر شد: از طرفی نباید بهانه به دست آن‌ها داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با تأکید بر اینکه از سال‌های قبل مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور بارها متذکر شدند که کلید حل مشکلات کشور در داخل کشور است، یادآور شد: امروز نیز به‌وضوح دریافتیم که هرگز بیگانگان برای ما دلسوزی نخواهند کرد و حل معضلات درگرو تکیه به توان داخلی و اعتماد به ظرفیت‌های کشور است.

ناصری با اشاره به شعار سال، اضافه کرد: اکثر کشورهایی امروز که اقتصاد موفقی دارند، در شروع کار خود به‌طورجدی با واردات مقابله کردند و امروز نیز باید باور داشته باشیم که رونق اقتصاد کشور، حل معضل بیکاری و رونق تولید درگرو رعایت همین اصل است و همه اقشار باید بدانند که اگر خواهان تعالی کشور و حل معضلات اقتصادی هستند باید متعصبانه از کالای داخلی حمایت کنند.

وی بابیان اینکه یکی از عرصه‌های تولید که می‌تواند به‌طورجدی معضل اشتغال را در کشور برطرف کند، عرصه تولید پوشاک است، عنوان کرد: بخش قابل‌توجهی از نیاز پوشاک امروز کشور همچنان از خارج تأمین می‌شود و این  در حالی است که ظرفیت‌های مغفول مانده فراوانی در این عرصه، در کشور وجود دارد.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: راه‌اندازی شهرک‌های پوشاک، استفاده و به‌کارگیری سرمایه‌های خرد مردمی در این صنعت و آموزش دادن جوانان برای راه‌اندازی کسب‌وکار و تولیدی در این عرصه باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان با تأکید مجدد بر اینکه نیروهای توانمند داخلی و ظرفیت‌های بالای کشور برای حل معضلات اقتصادی باید به‌طورجدی تری به‌کارگیری شوند، اظهار داشت: آموزش‌ها مدارس و دانشگاهی ما نیز باید کاربردی‌تر شود؛ به‌طوری‌که پس از دوران تحصیل، جوان ما خود توانایی و مهارت لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را داشته باشند.

پایان پیام/90017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول