اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح کرد

انجام رایگان آزمایشات پیش از تولد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش‌های پیش از تولد نوزاد برای دارندگان بیمه سلامت ایران دارای بیماری خاص رایگان انجام می‌شود.

انجام رایگان آزمایشات پیش از تولد برای بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: آزمایش‌های قبل از تولد نوزاد برای بیماری‌های خاص دارندگان بیمه سلامت ایران در مراکز تعیین شده رایگان انجام می‌شود. همچنین آزمایشات قبل از تولد سایر بیماری‌ها مانند PKU نیز در تعهد سازمان بوده ولی بیمه شده موظف به پرداخت فرانشیز است. 
 
به گفته وی، انجام آزمایشات هموفیلی و تالاسمی با توجه به ژنتیکی بودن بیماری رایگان است.

موهبتی در خصوص افزایش پوشش دارویی توسط این سازمان گفت: بیمه‌ها برای افزایش پوشش دارو و یا خارج کردن یک دارو از لیست پوشش نقشی ندارند و این تصمیمات در شورای عالی بیمه گرفته می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به مشکلات بیماران SMA برای تأمین دارو‌های گران قیمت گفت: ما هنوز هم با بیماری‌های خاصی مواجهیم که به رغم هزینه‌های بالا، تحت پوشش بیمه نیستند و قدم اول برای حل مشکل این بیماران، در نظر گرفتن اعتبارات لازم است.

موهبتی افزود: در حوزه سلامت ما یک سقف بودجه داریم که هزینه کرد آن دارای اولویت بندی است، اگر به طور مثال در مجلس شورای اسلامی تصویب شود که باید بیمه‌ها بیماری خاصی را تحت پوشش بگیرند، اما منابع لازم برای آن در نظر گرفته نشود این کار مشکلات مختلفی برای سایر بیماری‌ها ایجاد خواهد کرد.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیماری SMA نیز بیان کرد:  آزمایشات تشخیصی قبل از تولد برای این بیماری نیز در تعهد بیمه است. 

به گزارش خبرگزاری فارس، بیماری اس ام ای ( SMA ) که آن را با نام‌های بیماری آتروفی عضلانی نخاعی و وردینگ هافمن نیز شناخته می‌شود، یک بیماری ژنتیکی بوده و به صورت عصبی-نخاعی پیشرونده است. این بیماری یکی از انواع بیماری دیستروفی است که به صورت ژنتیکی رخ می‌دهد و در ازدواج‌های فامیلی بیشتر اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول