اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

فرماندار قرچک عنوان کرد

ارائه خدمات ویژه وزارت نیرو به کشاورزان صرفه‌جو

فرماندار قرچک گفت: کشاورزانی که طبق دستور عمل وزارت نیرو در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند از خدمات ویژه‌ای که این وزارتخانه در نظر گرفته است بهره‌مند خواهند شد.

ارائه خدمات ویژه وزارت نیرو به کشاورزان صرفه‌جو

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، مسعود مرسل‌پور صبح امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با‌حضور کشاورزان، دام‌پروران و تولیدکنندگان برگزار شد، اظهار کرد: به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی دچار بحران آب و کم‌آبی در کشور هستیم، از کشاورزان، دامداران و تمامی عزیزانی که با مصرف آب در کشت‌های کشاورزی ارتباط دارند، تقاضا می‌شود در مصرف بهینه آب کوشا باشند تا بتوانیم از میزان آب موجود به‌نحوه احسن بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه این جلسه در راستای اجرای بند هفت صورت‌جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مبنی بر برگزاری جلسات ستاد کشاورزی، پیگیری موضوعات و مباحث مربوط به بخش کشاورزی تشکیل شده است، تصریح کرد: در این جلسه بناست که آموزش‌های لازم در‌خصوص مصرف بهینه آب و برق داده شود، با حمایت دولت و دادن تسهیلات بانکی از تولیدکنندگان در سال حمایت از کالای ایرانی بتوانیم میزان اشتغال شهرستان را افزایش دهیم.

فرماندار قرچک بیان کرد: دولت در بخش کشاورزی و تولیدات کشت گلخانه‌ای حمایت ویژه‌ای نسبت به کشاورزان دارد و در صورت مصرف بهینه از آب با اجرای آبیاری قطره‌ای در مصارف کشاورزی بسته‌های تشویقی در‌نظر گرفته است؛ کشاورزانی که طبق دستور عمل وزارت نیرو در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند از خدمات ویژه‌ای که این وزارتخانه در‌نظر گرفته است بهره‌مند خواهند شد.

*افزایش سرانه اشتغال کشاورزی

در ادامه این جلسه مصطفی زینت‌بخش، معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار قرچک اظهار کرد: تمامی فعالان اقتصادی شهرستان را که در کارآفرینی و ایجاد تولید و اشتغال فعالیت دارند به ثبت‌نام در سامانه کارا جهت استفاده تسهیلات بانکی با سود کم و حمایت دولت دعوت می‌کنم.

وی در پایان متذکر شد: دامداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان سایر ماکیان شترمرغ، بوقلمون، کبک و بلدرچین در شهرستان قرچک امکان خرید وام از محل صندوق توسعه کارآفرینی با تسهیلات بانکی مناسب و افزایش سرانه اشتغال به‌ازای هر نفر دو برابر مبلغ قبل پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/67037/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول