اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست جمهوری‌خواهان مخالفت پادشاهی در لندن همزمان با مراسم ازدواج سلطنتی

جمهوری خواهان اروپا همزمان با برگزاری مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس، نشستی چهار روزه را در لندن آغاز کرده و خواستار پایان دادن به دوران پادشاهی شدند.

نشست جمهوری‌خواهان مخالفت پادشاهی در لندن همزمان با مراسم ازدواج سلطنتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که مراسم ازدواج سلطنتی نوه ملکه انگلیس در حال برگزاری بود، جمهوری‌خواهان از سراسر اروپا در لندن جمع شدند تا خواستار پایان دادن به دوران پادشاهی شوند.

به نوشته سایت شبکه خبری الجزیره، همزمان با جشن ازدواج پرنس هری نوه ملکه انگلیس و مگان مارکل بازیگر آمریکایی، گروهی که گرایشات جمهوری‌خواهی در اروپا دارند، در لندن جمع شدند.

حدود صد و سی نفر در کنوانسیون بین‌المللی جمهوری‌خواهان از روز شنبه (دیروز) در لندن دور هم جمع شده‌اند تا در نشست چهار روزه اتحاد جنبش‌های جمهوری‌خواه اروپا شرکت داشته باشند.

نمایندگانی از جمهوری  ‌خواهان اسپانیا، هلند، دانمارک، سوئد و بریتانیا در این نشست حاضر هستند. میزبان این نشست گروهی انگلیسی است که قبلا خواستار برگزاری انتخابات برای  بالاترین مقام حکومتی در این کشور شده بود.

آیرن پینر یکی از شرکت‌کنندگان گفت که سلطنت با خود نخبه‌گرایی را به همراه دارد که این مسئله منصفانه‌ای نیست. دیوید هرست از سربازان پیشین ارتش بریتانیا گفت که سلطنت، امری تاریخ گذشته است.

گراهام اسمیت مدیر اجرایی گروه «جمهوری» به الجزیره گفت که سلطنت بدون هیچ اصولی است و  دموکراتیک نیست و اکنون زمان اصطلاحات رسیده است. 

ازدواج نوه ملکه با هزینه حدود 46 میلیون دلار در حالی برگزار شد که هزینه این مراسم به جز لباس عروس، برعهده خاندان سلطنتی بود و بخشی درآمد خاندان سلطنتی از محل مالیات‌های مردمی است. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول