اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

پاسخ سازمان محیط زیست به نامه جمعی از فارغ التحصیلان به رهبر معظم انقلاب+تصویر

عصر دیروز جوابیه ای از دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری فارس رسید که منجر به تعجب شد، چرا که ارسال جوابیه برای رسانه‌ها در واکنش به انتشار گزارش یا مصاحبه یا خبر اختصاصی مرسوم است نه بازنشر یک نامه سرگشاده

پاسخ سازمان محیط زیست به نامه جمعی از فارغ التحصیلان به رهبر معظم انقلاب+تصویر

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، بی توجهی و عدم پاسخگویی سازمان حفاظت محیط زیست به حجم اعتراض فارغ التحصیلان محیط زیست و منابع طبیعی در خصوص روند جذب نیرو آزمون استخدامی سال 1397 در این سازمان، منجر به نامه نگاری آنها با مقام معظم رهبری و درخواست کمک از ایشان شد.

نامه نگاری که خبر آن روز دوشنبه 31 اردیبهشت بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت.

عصر دیروز و به فاصله یک روز از انتشار این خبر، جوابیه ای از دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست به خبرگزاری فارس رسید که نه تنها منجر به تعجب اهالی این رسانه شد، بلکه ثبت شاهکاری دیگر به نام سازمان محیط زیست را رقم زد؛ ارسال جوابیه یک نهاد دولتی برای نامه جمعی از فارغ التحصیلان به رهبر معظم انقلاب!

اینکه نامه فارغ التحصیلان محیط زیست و منابع طبیعی در اعتراض به روند جذب نیرو آزمون استخدامی سال 1397 به مقام معظم رهبری و درخواست کمک از ایشان که همواره مامن و پناه امن همه مردم کشور به ویژه جوانان بوده اند، چرا اینچنین منجر به ترس مدیران سازمان حفاظت محیط زیست شده که شتابزده اقدام به ارسال جوابیه برای آن کرده اند، موضوعی است که خودشان باید پاسخگو باشند اما حالا و بر اساس همین ترس می توان مطمئن شد که روند جذب نیروی این سازمان بر اساس آزمون استخدامی سال 1397 دارای نقص های فراوانی است که مدیران این سازمان علاقمند به پاسخگویی یا رفع آن نیستند.

در ذیل متن جوابیه این سازمان آمده است:

در پاسخ به خبرهای خبرگزاری فارس تحت عنوان «دانش‌آموختگان محیط زیست معترض به آزمون استخدامی سال 97 به رهبری نامه نوشتند» و «اعتراض بزرگ‌ترین جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار به مسئولان حال خراب محیط زیست را فارغ‌التحصیلان متالوژی بهبود می‌بخشد یا محیط زیست» جوابیه ذیل جهت درج در آن رسانه ارسال می‌گردد. خواهشمند است طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه مذکور اقدام نمایید. 

با وجود محدودیت‌های استخدامی؛ منافع ملی بر منافع رشته‌ای ارجحیت دارد به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، نیاز سازمان حفاظت محیط زیست به نیروی انسانی خیلی بیشتر از 200 نفر است، به همین علت سعی کردیم با وجود محدودیت در استخدام، خلأهای کارشناسی محیط زیست کشور را مورد توجه قرار دهیم. 

استخدام 200 نفره کارشناسان برای محیط زیست توزیع استانی دارد و سازمان حفاظت محیط زیست برای حل معضلات محیط زیستی کشور سعی کرده رشته‌های تخصصی مورد نیاز را به کار بگیرد و از اخذ رشته‌های تکراری خودداری کند. با توجه به تعداد محدود استخدامی‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست با تمرکز بر خلأهای موجود در کشور از جمله در حوزه‌هایی مانند آلودگی هوا، پایش آلایندگی صنایع، گرد و غبار و سایر موضوعات مبتلا به رشته‌های مورد نیاز سازمان هدف قرار داده شود. 

محیط زیست تنها در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا نیرو جذب می‌کند.

سازمان اداری و استخدامی کشور برای استخدام 200نیرو برای محیط زیست تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا مجوز داده است، بر همین اساس بخش‌های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست کمبود و خلأها را در حوزه کارشناسی و رشته‌های اولویت‌دار را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است. 

80 درصد از 200 نیروی استخدامی در بین استان‌ها توزیع خواهند شد و برای استان‌هایی که نیازمندی بیشتری دارند سهمیه بالاتری اختصاص داده شده است البته توزیع 200 نیرو براساس نیازسنجی است که کمیته‌های مختلف کارشناسی در سازمان محیط زیست انجام داده‌اند. 

در کل مجوز استخدام بسیار محدود است و نیاز سازمان حفاظت محیط زیست خیلی بیش از این‌هاست، اما به هر حال دولت تصمیم گرفته که امسال تنها 200 نفر را در حوزه کارشناسی به سازمان اختصاص دهد. نیروهای جدید به شکل پیمانی با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری خواهند داشت. 

طبق قانون همه افرادی که به دنبال تبدیل وضعیت هستند، باید در آزمون استخدامی شرکت کنند، فرقی هم نمی‌کند که کارمند سازمان باشند یا اینکه به تازگی بخواهند جذب سازمان محیط زیست شوند، بنابراین همه باید در یک شرایط مساوی در آزمون شرکت کنند و افرادی که به طور قراردادی با سازمان همکاری دارند، باید در رقابت با سایر شرکت‌کننده‌ها ضمن کسب نمره علمی، در مصاحبه شرکت کنند. قانون این اجازه را نمی‌دهد که هیچ اولویتی برای کارمندان سازمان محیط زیست که دنبال تبدیل وضعیت هستند، قائل شویم. 

دفتر روابط عمومی و امور رسانه

سازمان حفاظت محیط زیست

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول