اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

شرکت حدود ۵ میلیون نفر در پرسش مهر هجدهم/ تجلیل از ۱۸۰ نفر در تیر ماه امسال

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۳ نفر در پرسش مهر هجدهم شرکت کردند که در کنگره نهایی پرسش مهر ۱۸۰ نفر شامل ۶۷ دانش‌آموز، ۱۰۲ معلم و ۱۱ خانواده تجلیل می‌شوند.

شرکت حدود ۵ میلیون نفر در پرسش مهر هجدهم/ تجلیل از ۱۸۰ نفر در  تیر ماه امسال

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص مسابقه فرهنگی و هنری پرسش مهر، اظهار کرد: یکی از رخدادهای مهمی که در آموزش و پرورش مورد استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان قرار گرفته است، پرسش مهر است که تفاوت‌هایی با بقیه برنامه‌های فرهنگی و هنری آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه پرسش مهر ریاست‌جمهور از سال ۱۳۷۶ در دستور کار حوزه پرورشی و فرهنگی قرار  گرفت، افزود: گستره مخاطبان پرسش مهر شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا هستند و موضوع آن درباره مسائل روز کشور در حوزه‌های اجتماعی، اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

کاظمی به سؤال پرسش مهر سال گذشته اشاره کرد و گفت: سؤال هجدهمین پرسش مهر این بود که «چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟»

وی ادامه داد: کمیته‌های برگزاری پرسش مهر در استان، شهرستان‌ها، مناطق و نواحی تشکیل شد و اطلاع‌رسانی از کانال‌های مختلف صورت گرفت و با استقبال زیاد دانش‌آموزان مواجه شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۳ نفر در ۱۲ رشته شامل شعر، داستان‌نویسی، مقاله پژوهشی، سخنرانی، وب‌نوشت، گرافیک، طراحی، نقاشی، خوشنویسی، فیلم کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و سرودهمگانی در پرسش مهر شرکت کردند که به نظر می‌رسد با مسابقات فرهنگی و هنری رقابت نزدیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۵۵ هزار و ۷۹۹ دانش‌آموز در هجدهمین دوره پرسش مهر شرکت کردند، گفت: این تعداد شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۴۷۸ دانش‌آموز دختر و یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز پسر است.

کاظمی با اشاره به حضور یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۱۶ خانواده در پرسش مهر هجدهم، افزود: در بخش معلمان نیز ۱۳۸ هزار و ۱۲۸ نفر شامل ۵۶ هزار و ۸۷۷ معلم مرد و ۸۱ هزار و ۲۵۱ معلم زن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۸۱۳ اثر به دبیرخانه کشوری پرسش مهر هجدهم راه پیدا کرد، اظهار کرد: ۲۶۲ اثر از دانش‌آموزان  ۲۲ کشور نیز به دبیرخانه پرسش مهر ارسال شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در نیمه تیرماه امسال مراسم اختتامیه برگزار شود، گفت: در کنگره نهایی پرسش مهر هجدهم ۱۸۰ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرند که شامل ۶۷ دانش‌آموز، ۱۰۲ معلم و ۱۱ خانواده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول