اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

معاون استاندار زنجان:

سیستم ضابطه‌ای، جایگزین سیستم رابطه‌ای در بررسی پروژه‌ها شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ضروری است تا سیستم ضابطه‌ای در بررسی پروژه‌های عمرانی، جایگزین سیستم رابطه‌ای شود، گفت: برخی موارد ساختاری وجود دارد که می‌توان با اصلاح آنها، زمان‌ بندی بررسی پروژه‌ها را کاهش داد که این موارد به تشکیل جلسات و نوع بررسی پروژه‌‌ها مربوط است.

سیستم ضابطه‌ای، جایگزین سیستم رابطه‌ای در بررسی پروژه‌ها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان، مهرداد سلطانی در جلسه کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان، با اشاره به اینکه در جوامع پیشرفته، رایزنی فقط مختص علوم انسانی و مسائل سیاسی و اجتماعی بوده و در مسائل فنی و توسعه‌ای، این ضوابط هستند که تصمیم‌گیری و تعیین تکلیف می‌‌کنند، اظهار کرد: در اصلاح فرآیندها نیز باید موضوعات را ضابطه‌مند کرد که دریافت کروکی بر مبنای کروکی UTM و مشخصات فنی تایید شده از طریق نظام مهندسی، می‌تواند یکی از این ضوابط باشد.
وی افزود: در صورت الزام به تهیه کروکی با توجه به افزایش تعداد متقاضیان و نیز با توجه به تعداد زیاد و مقیاس بزرگ زمین‌ها به‌ ویژه در بخش کشاورزی، می‌توان طی رایزنی با سازمان نظام مهندسی، تعرفه هزینه‌های کروکی را کاهش داد.
سلطانی در مورداصلاح زیر فرآیندهای تغییر و تعیین کاربری اراضی با تاکید بر جلوگیری از استعلام عام، تصریح کرد: استعلام باید به صورت چک‌ لیست و شامل سؤالات مشخص و دارای جزئیات باشد تا اظهار نظر قطعی با هماهنگی دستگاه‌ها صورت گیرد و کمبودها نیز در اظهار نظر قطعی، نمایان شود.

وی تاکید کرد: برای استعلام چک ‌لیست و اظهار نظر قطعی باید مشخصات طرح توجیهی مانند نوع طرح، میزان بهره‌‌برداری، میزان مصرف انرژی و میزان زمین قابل تخصیص، نهایی و برای سرمایه‌‌گذار، مشخص شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه نکته مهم در نظام‌‌های فرآیندی، زمان‌بر بودن صدور پروانه در شهرداری‌‌هاست، خاطر نشان کرد: وقتی بررسی یک پروانه، به زور مثال بیش از 200 روز به طول می‌انجامد، این امر نشان می‌دهد که یکی از مراحل پروسه، ناقص بوده که کار را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: برای اینکه همه امور به صورت ضابطه‌مند، پیگیری و بررسی شوند، باید به ‌گونه‌ِای برنامه‌‌ریزی شود که تاریخ تکمیل مدارک از سوی متقاضیان، آغاز زمان بررسی محسوب شود و برای تسهیل در این امر، ضروری است شرایط و مدارک مورد نیاز از طریق مختلف به متقاضیان، اطلاع‌رسانی شود تا متقاضی بدانند با چه پروسه‌ای مواجه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه وظیفه مسؤولان در واگذاری اراضی ملی، دفاع از بیت‌المال و حقوق مردم است، گفت: استان برای توسعه و پیشرفت، آماده پذیرش سرمایه ‌گذاران بوده و این مهم مورد تاکید مدیریت عالی استان است که ضمن پذیرش سرمایه‌گذاران در رفع امور آنها تسهیل شود، اما از سوی دیگر باید از حقوق مردم نیز حمایت شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه توقف و یا لغو برخی پروژه‌ها به معنای جلوگیری از سرمایه‌‌گذاری نیست، افزود: چرا که مدت قرارداد پروژه‌ها به اتمام رسیده و با وجود تمدید قرارداد و استمهال و پیگیری‌‌های مکرر، به نتیجه نرسیده و منجر به توقف شده‌ تا فرصت سرمایه‌گذاری در اختیار فرد یا شرکت دیگری قرار گیرد.
سلطانی با اشاره به پروژه نیمه ‌تمام شرکت بنا نور زنگان، افزود: این پروژه، انتظارات عمومی را در پی داشت که متاسفانه با گذشت بیش از 7 سال از آغاز آن و با وجود تمدید قرارداد و استمهال، تکمیل نشده و به بهره‌برداری نرسیده که نشان می‌دهد عزم لازم برای سرمایه‌گذاری وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افکار عمومی، پیگیر موضوع بوده و مسؤولان هم در برابر این واگذاری‌ها باید پاسخگو باشند، ضروری است روند این واگذاری، متوقف و فرصت سرمایه‌گذاری در اختیار فرد یا شرکت دیگری قرار گیرد.
این مقام مسؤول ادامه داد: پروژه نیمه ‌تمام بیمارستان پرستو نیز با وجود نگاه حمایتی و سرمایه‌گذاری، تاکنون به اتمام نرسیده که با توجه به اتمام مدت قرارداد، باید لغو شود تا زمان، بیش از این هدر نرود.

 انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول