اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

فارس گزارش می‌دهد

شاخص هوای کرمان در شرایط ناسالم و خطرناک/تعطیلی ادارات دولتی 2 ساعت زودتر

به‌دنبال تشدید ریزگردها و رسیدن شاخص آلایندگی هوا به 273، هوای شهر کرمان برای همه گروه‌ها بسیار ناسالم و خطرناک اعلام شد.

شاخص هوای کرمان در شرایط ناسالم و خطرناک/تعطیلی  ادارات دولتی 2 ساعت زودتر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به‌دنبال تشدید ریزگردها و رسیدن شاخص آلایندگی هوا به 273، هوای شهر کرمان برای همه گروه‌ها بسیار ناسالم و خطرناک اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص کیفی هوا در شهر کرمان به 273 رسیده و به مرحله هشدار و خطرناک رسیده و خیلی ناسالم است.

رضا جزینی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا به 273 و به مرحله هشدار و خطرناک رسیده و خیلی ناسالم است، اظهار داشت: شاخص آلودگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 پاک، 50 تا 100 سالم، بین 100 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان منشأ گرد و غبار امروز را شامل عوامل خشکسالی، عدم مدیریت صحیح منابع آبی و تخریب‌ محیط زیست و تغییر اقلیم و ... برشمرد.

ادارات شهر کرمان 2 ساعت زودتر تعطیل می‌شوند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید شاخص‌های آلایندگی هوا، ادارات شهرستان کرمان امروز دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

مجید سعیدی افزود: تعطیلی ادارات در سایر شهرستان به عهده فرمانداری‌ها گذاشته شده است.

انتظار رگبار و رعد و برق در ارتفاعات

میترا یاوری کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس منشأ ریزگردهای امروز در کرمان را فلات مرکزی ایران دانست و اظهار کرد: این پدیده امروز بسیاری از استان‌ها را تحت تاثیر قرار داده و در استان کرمان نیز در شهرهای کرمان، بم، زرند، رفسنجان و انار دید کم بوده است.

وی با بیان اینکه فردا از غلظت ریزگردها کاسته می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر حاضر شعاع دید در کرمان به 500 متر رسیده اما حداقل به 600 متر نیز امروز شعاع دید کاهش یافت.

یاوری خاطرنشان کرد: برای امروز در بخش‌های شمال جنوب و جنوب غرب استان انتظار رگبار و رعد و برق عمدتا در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/3388/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول