اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه دوم شهریور ماه صورت می‌گیرد

ملایر میزبان شصتمین دوره جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای کشور

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر از برگزاری شصتمین جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای ایران در نیمه دوم شهریور سال جاری در ملایر خبر داد.

ملایر میزبان شصتمین دوره جشنواره فیلم و عکس منطقه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، امید وفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های سینمای جوانان ملایر اظهار کرد: انجمن سینمای جوانان ملایر از سال 66 تاسیس شده و بنده ریاست این مرکز را از سال گذشته بر عهده دارم.

وی با بیان اینکه سال گذشته انجمن سینمای جوانان ملایر در دو بخش فیلم و عکس فعالیت‌های خود را پیگیری کرده است، گفت: 240 نفر عضو کانون عکاسان ملایر در این مرکز هستند که کانون عکاسان این مرکز در سال گذشته 6 هزار قطعه عکس را تولید کرده که 500 قطعه از آن عکس کیفی بوده است.

 رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر افزود: سال گذشته بعد از هشت سال در جشنواره منطقه‌ای ژیار دو فریم عکس منتخب از شهرستان ملایر داشتیم و در قسمت فیلم نیز در جشنواره منطقه‌ای شبدیز فیلم «سزارین» جایزه منطقه‌ای را به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: همچنین فیلم «سایه به سایه» نیز به کارگردانی حمید ابوالقاضی توانست به  جشنواره شاندیز راه پیدا کند.

وفایی تصریح کرد: طی سال گذشته 15 فیلم نیمه‌حرفه‌ای و یک فیلم حرفه‌ای توسط هنرمندان این مرکز تولید شده و 15 تور عکاسی نیز با حضور عکاسان و هنرجویان این مرکز در شهرستان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 هنرجوی فیلمسازی این مرکز در حال آموزش هستند گفت: دوره فیلم سازی این مرکز یک دوره هفت ماهه در همه رشته‌های فیلمسازی است که همه آموزش‌ها به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر افزود: یکصد هنرجوی عکاسی نیز در کلاس‌های تک درس عکاسی سال گذشته در 6 دوره آموزش دیده‌اند و دو دوره کلاس تصویربرداری نیز برگزار شده است.

وی یکی از مشکلات مهم این مرکز را کمبود تجهیزات برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هنری شهرستان نیاز است مسئولان هنری توجه بیشتری به بحث تامین تجهیزات این مرکز داشته باشند.

وفایی در ادامه از برگزاری شصتمین جشنواره منطقه‌ای فیلم و عکس کشور در ملایر خبر داد و افزود: این جشنواره با همکاری فرمانداری ملایر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و سینمای جوانان ملایر  برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با حضور 200 هنرمند از هنرمندان به‌نام کشور با حضور اساتید و داوران کشوری به مدت چهار روز از 15 تا 18 شهریورماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ملایر برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ملایر با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای بهترین پذیرایی از میهمانان در حال آماده‌سازی است گفت: قرار است بحث اسکان، پذیرایی و.. از اعتبارات داخلی شهرستان و هزینه‌های دیگر از اعتبارات سینمای جوانان ایران هزینه شود.

وی با بیان اینکه 11 استان در این جشنواره شرکت دارند گفت: همه سعی ما این است که بتوانیم یک جشنواره خوب و در خور شان هنرمندان را در این شهرستان برگزار کنیم.

وفایی خاطرنشان کرد: فراخوان و شرایط و برنامه‌های شرکت در جشنواره نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/و        

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول