اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

واکنش معترضان به آزمون استخدامی سازمان محیط زیست به جوابیه این سازمان

جوابیه سازمان محیط زیست، تلاشی برای انحراف افکار عمومی است

معترضان به آزمون استخدامی سازمان محیط زیست با بیان اینکه این جوابیه تلاشی برای انحراف افکار عمومی است، اظهار داشتند: تشدید میزان نارضایتی عمومی با حذف کامل دارندگان مدرک کارشناسی و استخدام رشته های غیرمرتبط و ناآشنا با مبانی اصلی و بنیادین محیط زیست مطابق با کدامیک از منافع ملی است؟

جوابیه سازمان محیط زیست، تلاشی برای انحراف افکار عمومی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، جمعی از دانش‌آموختگان، اساتید و حامیان محیط زیست سراسر کشور با انتشار یک نامه سرگشاده به خطاب به مقام معظم رهبری نسبت به نحوه گزینش رشته‌های استخدامی به‌ویژه در سازمان حفاظت محیط زیست اعتراض کردند و خواستار ورود ایشان به مسئله پیش‌آمده شدند، مسئولان سازمان محیط زیست در غیاب مدیرکل روابط عمومی این سازمان با ارسال یک جوابیه غیرحرفه ای و سرشار از نقص وجود محدودیت‌های استخدامی را دال بر این اقدام دانستند و اعلام کردند:« منافع ملی بر منافع رشته‌ای ارجحیت دارد و سازمان اداری و استخدامی کشور برای استخدام 200 نیرو برای محیط زیست تنها برای مقاطع کارشناسی ارشد به بالا مجوز داده است، بر همین اساس بخش‌های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست کمبود و خلأها را در حوزه کارشناسی و رشته‌های اولویت‌دار را به سازمان اداری و استخدامی اعلام کرده است. »

این جوابیه از سوی معترضان به انتقاد گرفته شد و آنها با ارسال یک نامه خطاب به «عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست» به خبرگزاری فارس اظهار داشتند:

«بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان محیط زیست 

با سلام

احتراماً پیرو نمه سرگشاده جمعی از فارغ التحصیلان، اساتید و نخبگان محیط زیست به مقام معظم رهبری مد ظله العالی و در پی آن جوابیه سازمان حفاظت محیط زیست به انتشار این خبر اعلام می داریم که محتوایاین جوابیه اهانتی آشکار به سطح ادراک، خرد جامعه محیط زیستی کشور محسوب می شود، به همین دلیل معترضان به آزمون استخدامی بر خود لازم می دانند تا پاسخی به این جوابیه ی سازمان داشته باشند.

1-انتخاب مهندسی متالوژی برای فرصت شغلی ارزیابی محیط زیست به جای کارشناسی ارشد ارزیابی محیط زیست که توسط مدیران ارشد سازمان توجیه شده است، به چه صورت به منافع ملی کمک می نماید؟! اگر در مراکز تخصصی جراحی قلب به جای متخصصین قلب از مهندسین سازه برای جراحی قلب استفاده کنیم منطقی و عقلانی است و در راستای حفظ منافع ملی خواهد بود؟

2-خواهشمندیم متولیان سازمان حفاظت محیط زیست منظور دقیق خود را از خلاء کارشناسی مشخص کنند، چراکه فرصت های شغلی و رشته های تحصیلی مورد پذیرش برای آن جایگاه های شغلی به دلیل تناسب موجود، بسیار بحث برانگیز است. مگر آنکه تناسب رشته تحصیلی و جایگاه شغلی از ارکان و روسای سازمان به تمامی سطوح اداری گسترده شده باشد.

3-شایان توجه است که سازمان استخدامی کشور بر اساس درخواست هر یک از سازمان ها اقدام به صدور مجوز استخدامی می کند، لذا این بسیار نسنجیده و به دور از منطق است که عدم استخدام دارندگان مدرک کارشناسی، در آن سازمان را به دلیل عدم صدور مجوز از سوی سازمان استخدامی تلقی نمایید، همانگونه دستگاه های اجرایی دیگر در همین استخدامی پیش روی حداقل مدرک را به دلیل پایین آوردن نرخ بیکاری کارشناسی ثبت کرده اند.

تشدید میزان نارضایتی عمومی با حذف کامل دارندگان مدرک کارشناسی و استخدام رشته های غیر مرتبط و نا آشنا با مبانی اصلی و بنیادین محیط زیست مطابق با کدام منافع ملی بوده است؟

در پایان این نکته قابل ذکر است که از مدیران ارشد آن سازمان در جهت حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان محیط زیست انتظار چندانی نداریم زیرا در طی حدود دو دهه اخیر تاکنون هیچ یک از  روسای سازمان مدارک تحصیلی مرتبط با محیط زیست نداشته اند و البته این موضوع به بیشتر کارمندان محیط زیست کشور نیز تسری پیدا کرده است و شاهد هستیم بیشتر کارمندان سازمان و ادرات محیط زیست با مدارک نامرتبط به این ادارات وارد شده اند، پس انتظاری هم نیست کسانی که از جنس محیط زیست نباشند، بتوانند تحصیلکردگان این رشته را نیز درک کنند.

همچنین این نکته را یادآور می شویم که جوابیه سازمان مذکور اهانت آشکار به خرد و درک بالای جامعه محیط زیست، به ویژه منتقدان به آزمون استخدامی پیش رو، همچنین تلاش آشکار برای انحراف افکار عمومی تلقی شده و غیر از آن برای ما هیچ پیام روشن و قابل توجیهی را پی نداشت.

سوم خرداد 97
جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان محیط زیست»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول