اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمان

خطیب جمعه کرمان:

بیانات رهبری درباره برجام حجت را بر همه تمام کرد/ اروپایی‌ها همان راهی را خواهند رفت که آمریکا رفت

خطیب جمعه کرمان گفت: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع مسوولان نظام، حجت را بر همه تمام کرد و معظم له آن‌قدر شفاف و روشن مواضع نظام را بیان کردند که جای ابهامی وجود ندارد.

بیانات رهبری درباره برجام حجت را بر همه تمام کرد/ اروپایی‌ها همان راهی را خواهند رفت که آمریکا رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تسلیت فرارسیدن وفات حضرت خدیجه (س) اظهار داشت: ایشان زحمات طاقت‌فرسایی برای پیشبرد اسلام کشید و اموال فراوانی در اختیار پیامبر (ص) گذاشت و بخش قابل توجهی از پیشرفت اسلام مرهون اموال و زحمات ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تبریک فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: ایشان در اخلاق و رفتار نمونه است و به‌همین مناسبت روز اکرام و اطعام و آغاز هفته کمک به محرومان است که باید به امام حسن (ع) اقتدا کرده و به یاد فقرا و ایتام و مستمندان باشیم و به آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس به وظیفه نمایندگی خود در راستای قانون اساسی جمهوری اسلامی به بهترین وجه ممکن عمل کنند به ویژه به قانون‌مداری و توجه به قانون و از طرفی بسط قوانینی که مشکلات کشور را برطرف کرده و گره‌‌ها را باز کند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به بحث برخورد ایران اسلامی با کشورهای اروپایی و استکبار جهانی گفت: سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع مسوولان نظام، حجت را بر همه تمام کرد و معظم له آن‌قدر شفاف و روشن مواضع نظام را بیان کردند که جای ابهامی وجود ندارد.

امام جمعه کرمان با اشاره به محورهای بیانات رهبری در این زمینه افزود: مسوولان باید توجه داشته باشند حالا که آمریکا از برجام خارج شد و یکی از مباحث، ادامه برجام بدون آمریکا است به چند نکته کاملا توجه شود.

وی ادامه داد: اولین بحث این است که آمریکا و اروپایی‌ها هر وقت پای میز مذاکره می‌آیند نیاز به مذاکره پیدا می‌کنند و هر وقت نیازشان برطرف شد همه عهدشان را در طول تاریخ نشان دادند که نقض می‌کنند دلیل آن این است که اخلاق را تابع سیاست می‌دادند و اخلاق را در اسارت سیاست قرار دادند لذا اگر تضمین‌های لازم داده نشود هیچ تعهدی ندارند که اروپایی‌ها همان راهی را خواهند رفت که آمریکا رفت.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: متد فکری و اخلاقی غرب متد واحد است، اخلاق در اسارت محض سیاست است و در این زمان هیچ عهد و پیمانی قابل اعتماد نیست و همه کسانی که در این زمینه بحث و مذاکره می‌کنند باید به آن توجه کنند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه انعطاف در مقابل دشمن همیشه او را گستاخ کرده و مقاومت موجب عقب‌نشینی می‌شود، خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری منظومه‌ای هستند و باید مسوولان برای حفظ مصالح کشور به آن توجه داشته باشند در غیر این صورت دچار اشتباهی در تاریخ خواهند شد که هیچ وقت نتوان جبران کرد.

وی عنوان کرد: به هر قیمتی قرار نیست برجام حفظ شود، حفظ عزت ملت و مصلحت کشور با توجه به اصول و تاریخ کشور و حفظ غرور ملی کشور تحت امر ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری خط قرمز ما است و اگر غیر از این باشد ملت ایران برجام را برنمی‌تابند.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: تجربه تلخ ابتدای ورود به برجام را باید کنار گذشته و کنار هم قرار بگیریم و وحدت ملی را حفظ کرده و از این گذر تاریخی به نفع ملت ایران به سلامت عبور کنیم.

وی تأکید کرد: مسوولان حل مسائل اقتصادی کشور را به برجام و خارج از کشور گره نزنند و به معیشت مردم توجه کرده و کشور را آباد کنند و به اقتصاد و منفعت ملی و به دستورات دینی و رهبر معظم انقلاب توجه شود.

انتهای پیام/3388/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول