اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه یزد:

کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یک‌صدایی جریان‌ها و اقشار مختلف نیاز دارد

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه منافع حزبی و سیاسی نباید باعث کنار گذاشتن نیروهای کارآمد و متعهد شود، گفت: کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یک‌صدایی جریان‌ها و اقشار مختلف نیاز دارد.

کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی و یک‌صدایی جریان‌ها و اقشار مختلف نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تقرب به درگاه الهی و تزکیه نفس است، عنوان کرد: اقشار مختلف به‌خصوص جوانان باید به بهترین نحو از لحظه‌های این ماه پربرکت برای استغفار و نزدیکی به خداوند استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: در آیات متعددی به این مهم اشاره‌شده که اگر بندگان درراه خداوند و مسیر حق استقامت و صبر کنند و تقوای الهی را پیش بگیرند، مکر و حیله دشمنان و ظالمان به آن‌ها صدمه‌ای نخواهد زد.

وی یادآور شد: در مسائل مختلف باید به این مهم توجه داشت که اراده خداوند از همه اراده‌ها بالاتر است و هیچ‌کس و هیچ‌چیزی مانع اراده پروردگار نخواهد بود.

امام‌جمعه یزد با تأکید بر اینکه توکل و اعتماد به خداوند در جای‌جای زندگی فردی و اجتماعی باید مشهود باشد و موردتوجه قرار بگیرد، اظهار داشت: بارها دیده‌ایم که وقتی به خداوند توکل کردیم و در مسیر حق و برای رضایتش گام برداشتیم و تلاش کردیم، مکر و حیله دشمنان بی‌اثر شده و فشارهای دشمنان و استکبار کارساز نبوده.

دشمنان به‌طور جدی برای کاهش جمعیت و پیر شدن جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند

وی اعتماد به خداوند را ضروریاتی دانست که در ابعاد زندگی فردی نیز باید موردتوجه قرار بگیرد و تصریح کرد: در امور تربیتی و مسائل خانوادگی همچون ازدواج و فرزند آوری نیز باید به خداوند توکل داشت.

ناصری در ادامه به معضلات جمعیتی و مشکل پیر شدن جمعیت کشور اشاره کرد و بیان داشت: افزایش میانگین سنی جامعه و کاهش فرزند آوری، آینده کشور را با معضلات جدی روبرو می‌کند و از طرفی باید نسبت به این مهم هوشیار باشیم که کاهش جمعیت کشور و پیر شدن جامعه از مواردی است که دشمنان اسلام و شیعه به‌طورجدی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

استعدادها و ظرفیت‌های درونی کشور همچنان مغفول مانده است

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر اساس آمار برخی مجامع جهانی ایران به لحاظ عدم بهره‌برداری و استفاده از استعدادهای داخلی خود رتبه اول جهان را دارا است، افزود: هم استعدادهای طبیعی و هم استعدادها و توانایی‌های انسانی کشور کمتر موردتوجه و استفاده قرارگرفته  و آن‌طور که شایسته است به توانایی‌های داخلی توجه نداریم.

امام‌جمعه یزد به‌کارگیری و استفاده از نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد را از مواردی دانست که در این برهه زمانی برای حل معضلات و پیشرفت کشور باید موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد و تذکر داد: منافع حزبی و گروهی و سیاست‌بازی‌ها نباید باعث کنار گذاشتن نیروهای کارآمد و یا به‌کارگیری نیروهای غیرمتخصص و متعهد شود.

کنار گذاشتن نیروهای متعهد به بهانه‌های سیاسی و حزبی، خیانت به کشور است

ناصری با تأکید بر اینکه ائمه اطهار نیز در روایاتی قبول مسئولیت توسط فردی که تخصص و توانایی لازم را ندارند و یا کنار گذاشتن فردی کارآمد و توانمند را خیانت دانسته‌اند، یادآور شد: راه دادن منافع حزبی و نادیده گرفتن منفعت مردم و کشور در به‌کارگیری نیروها و عزل و نصب مدیران خیانت به کشور و جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه مسئولین و افراد در پست‌ها و رده‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری گوناگون شهری و استانی نباید به دلایل حزبی، مانع فعالیت و حضور نیروهای کارآمد و متخصص شوند و آن‌ها را کنار بگذارند و یا با سیاسی بازی‌ها آن‌ها را از مسئولیت و جایگاه مدیریتی دور کنند، اضافه کرد: شایسته‌سالاری و تخصص و تعهد باید در مسئولیت‌ها و عزل و نصب‌ها موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

کشور بیش از هرزمانی به اتحاد و یک‌صدایی نیاز دارد

خطیب این هفته نماز جمعه یزد در ادامه با اشاره به بدعهدی آمریکا در قبال برجام، یادآور شد: اروپایی‌ها نیز با رفتاری متفاوت همان مسیر آمریکا را دنبال می‌کنند و هردو یک هدف‌دارند و اقدامات آن‌ها برای فشار به ایران و محدود کردن کشور تکمیل‌کننده یکدیگر است.

ناصری با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی و یک‌صدایی بین اقشار مختلف جامعه، گروه‌ها و جریانات سیاسی و مسئولین از اصلی‌ترین ضروریات امروز کشور برای مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان است، بیان داشت: عناصر سیاسی و مطبوعات باید از سرزنش یکدیگر و گروهای داخلی پرهیز کنند و با درس گرفتن از گذشته، همه تلاش خود را برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی به کار بگیرند.

وی در پایان برون‌رفت از معضلات اقتصادی را درگرو توجه عملی و جدی به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و به‌کارگیری سرمایه‌های داخلی برای تولید و اشتغال‌زایی دانست و یادآور شد: مشکلات کشور تنها با تکیه به توان داخلی حل‌شدنی است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول