اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

با ابلاغ جدید از سوی بانک مسکن

چرخه پرداختی‌های مسکن مهر به سازندگان طولانی تر شد/ منابع مسکن مهر در طرح دیگری هزینه می‌شود؟

بانک مسکن در بخشنامه جدیدی چرخه پرداختی‌های مسکن مهر به سازندگان را طولانی تر و اعلام کرد که بعد از این تمام پرداختی‌های مسکن مهر از بابت تسهیلات باید با تأیید کمیسیون اعتباری بانک مسکن در تهران صورت پذیرد.

چرخه پرداختی‌های مسکن مهر به سازندگان طولانی تر شد/ منابع مسکن مهر در طرح دیگری هزینه می‌شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک مسکن در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در بخشنامه‌ای به شماره ۶۳/۱/۳۵۱ به شعب خود اعلام کرد بعد از این تمام پرداختی‌های مسکن مهر از بابت تسهیلات باید با تأیید کمیسیون اعتباری بانک مسکن در تهران صورت پذیرد.

در گذشته پرداختی ها بابت پیشرفت فیزیکی و کارکرد سازندگان مسکن مهر با تأیید مرجع مربوطه در وزارت راه و شهرسازی و ناظر شعبه در بانک مسکن به طور مستقیم پرداخت می‌شد.

اما با بخشنامه جدید بانک مسکن به نظر می‌رسد لااقل بین یک تا دوماه به زمان گردش کار تخصیص اعتبارات افزوده شود که این مساله خود به معنای کندتر شدن روند تکمیل مسکن مهر خواهد بود.

حال سوال اینجاست به چه علت بعد از گذشت 9 سال از طرح مسکن مهر بانک مسکن به فکر لزوم استعلام پرداخت شعب سراسر کشور از تهران افتاده است؟ یا اینکه چرا بانک مسکن با ایجاد بوروکراسی اداری و طولانی سعی در اطاله وقت حداقل یک ماهه برای پرداخت پول به پیمانکار را دارد؟

پیش از این نادر قاسمی عضو هیئت مدیره بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفته بود:« با توجه به موافقت بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و دولت بازپرداخت اقساط خطوط اعتباری مسکن مهر از اواسط سال 1401 آغاز می‌شود و وجوه حاصل از وصول اقساط تسهیلات مسکن مهر به پرداخت باقی‌مانده تسهیلات و تزریق و کمک به نقدینگی صندوق مسکن یکم اختصاص می‌یابد.»

برای روشن شدن این موضوع و از بین رفتن ابهامات ضروری است بانک مسکن صریح و شفاف گزارش پرداختی‌های منابع مسکن مهر را اعم از خطوط اعتباری و وصول اقساط  بین سال‌های 92 تا 96 اعلام کند تا مشخص شود منابع مسکن مهر دقیقا صرف چه طرح‌هایی می‌شود و آیا اولویت تخصیص آنها رعایت شده یا نه.

شنیده های خبرنگار فارس  از بروز اولین اعتراضات سازندگان به بخشنامه مزبور حکایت دارد. به همین دلیل ظاهرا پیمانکاران مسکن مهر امروز به دیدار قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر رفتند تا وی نسبت به لغو بخشنامه مزبور اقدام کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول