اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش ان. بی. سی از کمپ منافقین؛ از تأمین بودجه توسط کشورهای عربی تا رابطه با دولت ترامپ+فیلم

شبکه «ان. بی. سی» در یک گزارش تحقیقی اختصاصی، از کمپ گروهک منافقین در آلبانی فیلم گرفته، با اعضای سابق این گروهک گفت‌وگو کرده و به بررسی روابط میان دولت آمریکا و این گروهک پرداخته است.

گزارش ان. بی. سی از کمپ منافقین؛ از تأمین بودجه توسط کشورهای عربی تا رابطه با دولت ترامپ+فیلم

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «ان. بی. سی» در گزارشی که روز شنبه خلاصه‌ای از آن منتشر شد، به بررسی روابط میان گروهک تروریستی منافقین و مقام‌های دولت کنونی آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «رودی جولیانی» مشاور حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است. 

این شبکه برای اولین بار تصاویری ویدئویی از کمپ نگهداری اعضای گروهک منافقین در آلبانی منتشر و آن را «یک مجموعه نظامی‌مانند» توصیف کرده است.

ان. بی. سی به نقل از «سعدالله صفی» از اعضای جداشده این گروهک، نوشته است که هزینه گرداندن این مجموعه و این گروهک را «کشورهای عربی ثروتمند مخالف ایران» می‌پردازند.

این شبکه با بیان اینکه این گروهک مدعی است که به دنبال «یک ایران دموکراتیک» است، نوشته است: «اما صفی می‌گوید این گروه یک فرقه خطرناک و خشن است که اعضای خود را هم مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.»

وی می‌گوید: «[شاهد] شکنجه افراد بودم، شاهد کشته شدن افراد بودم. و خودم شکنجه شدم، خود مورد تحقیر و توهین قرار گرفتم.»

صفی می‌افزاید: «[با] کسی که از خودش بود، ۳۰ سال [برایش] خدمت کرد، که ماها باشیم، چه کار کرد؟ بعد به ایران هم می‌رسیم. قطعا مصیبت است. قطعا آمریکا هم در یک نقطه‌ای از کار کرده‌اش که از نظر من [از] محالات است، پشیمان خواهد شد.»

شبکه ان. بی. سی با این مقدمه، گزارش داده است که «ریچارد انگل» خبرنگار تحقیقی این شبکه گزارش مفصلی درباره روابط میان منافقین، بولتون و جولیانی و اهداف این گروهک از نزدیک شدن به دولت آمریکا، تهیه کرده است. نسخه کامل این گزارش قرار است امشب منتشر شود.

انگل در توییتر درباره این گزارش مستند توضیح داده و نوشته است که ان. بی. سی پرداخت‌های صورت گرفته به بولتون و جولیانی توسط این گروهک را مورد بررسی قرار داده است. 

 

 

وی با اشاره به پیشینه این گروهک و اینکه زمانی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار داشته، نوشته است: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران آمریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند.»

«جوان استوکر» دبیر نشریه «دیفنس پست» که سال‌هاست بر فعالیت‌های این گروه متمرکز است، به ان. بی. سی گفته است که بر اساس برآورد او، بولتون تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از این گروهک پول دریافت کرده و در ازای آن، برای آن‌ها تبلیغ کرده است. 

با این وجود، بولتون از اعلام دقیق مبالغی که از این گروهک دریافت کرده، خودداری می‌کند. دفتر او هم از پاسخ به سوال ان. بی. سی در این مورد خودداری کرده است. 

«دنیل بنجامین» کارشناس سابق ضدتروریسم وزارت خارجه آمریکا می‌گوید اینکه بولتون اکنون در موقعیتی قرار گرفته که در تدوین سیاست واشنگتن در قبال ایران نقش کلیدی دارد، «باید برای همه مایه نگرانی شدید باشد.»

ان. بی. سی به رابطه جولیانی با منافقین هم پرداخته و از قول او نوشته است که روابط وی با این گروهک از سال ۲۰۰۸ آغاز شده است. وی با بیان اینکه قرار گرفتن نام این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا «اشتباه» بوده، مدعی است که به یاد نمی‌آورد چه مقدار از منافقین پول دریافت کرده است.

جولیانی که اکنون به عنوان وکیل و مشاور حقوقی ترامپ فعال است، ماه گذشته هم در یکی از گردهمایی‌های منافقین حضور یافت و از لزوم تغییر نظام ایران سخن گفت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول