اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

در مسیر تحقق حمایت از کالای ایرانی/4

تولید نرم‌افزار قرآنی به زبان اشاره در تبریز برای نخستین بار در کشور/ آموزش قرآن به كودكان استثنايي + تصاویر

محققان یکی از مراکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در راستای حمایت از کالای ایرانی برای اولین بار در کشور و جهان اسلام موفق به تولید نرم افزار آموزشي براي كودكان استثنايي (ناشنوايان) شدند.

تولید نرم‌افزار قرآنی به زبان اشاره در تبریز برای نخستین بار در کشور/ آموزش قرآن به كودكان استثنايي + تصاویر

شادی شاکری سیه‌کمری، مجری و مدیرعامل شرکت سما سامانه سهند مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این نرم‌افزار آموزشی بیشتر با هدف آموزش قرآن به کودکان استثنایی(ناشنوایان) و به ویژه کمک به کسانیکه دچار مشکلات ناشنوایی هستند، طراحی و تولید شده است.

این محقق تبریزی با بیان اینکه این نرم ‌افزار شامل دروس مقدماتی قرآن و مورد احتیاج مدارس است، یادآور شد: از آنجا که مربی قرآن برای ناشنوایان در کشور بسیار محدود و قابل دسترسی نیست همچنین مدارس ناشنوایان هم از دسترسی به مربیانی که در حوزه آموزش قرآن و مسائل دینی خبره باشند، کمتر سراغ داریم، از این رو تولید این نرم‌افزار در این برهه زمانی ضروری بود.

این فعال حوزه قرآنی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر آموزش قرآن کریم در مدارس ناشنوایان یا انجام نمی‌شود و یا اگر آموزشی صورت می‌گیرد، بسیار سطحی و در اکثر مواقع آن کارایی لازم را ندارد، تصریح کرد: این نرم‌افزار، برنامه‌ای آموزشی برای برآورده کردن نیازهای معنوی کودکان استثنایی، ناشنوایان و ارتقای مهارت‌های یادگیری آنان در این بخش‌ها است.

شاکری سیه‌کمری اضافه کرد: این نرم‌افزاری آموزشی طوری طراحی و تولید شده که تمام ناشنوایان از جمله بزرگسال و کسانی که حتی به مدرسه نرفته‌اند، برای آشنایی و خواندن قرآن می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در این نرم‌افزار ضمن بهره بردن از جلوه‌های سمعی، بصری و زبان اشاره از یک مربی توانا برای آموزش قرآن به ناشنوایان استفاده شده است.

تولیدکننده نرم‌افزار قرآنی به زبان اشاره در تبریز با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: در این نرم‌افزار کودکان ناشنوا و حتی بزرگسالان بدون داشتن مربی می‌تواند، قرآن یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید نرم‌افزار قرآنی به زبان اشاره در تبریز با توجه به نیازسنجی، احتیاج و پیشنهاد خود مدارس، طراحی و تولید شده است، خاطرشان کرد: نمونه‌ای از این نرم‌افزار در بازار داخلی و سایر کشورهای اسلامی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت "سما سامانه سهند" مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر سوره‌هایی که در کتاب‌های درسی ابتدایی مورد توجه بوده در این نرم‌افزار آماده شده است، یادآور شد: در صورت حمایت از سوی مسوولان و دستگاه‌های متولی می‌توان کل قرآن کریم را در این نرم‌افزار تولید و پیاده کرد.

وی، ارتقای نرم‌افزار و اجرای کل قرآن را از دیگر برنامه‌های گروه شرکت "سما سامانه سهند" بیان کرد و افزود: با توجه به نیازسنجی‌هایی از مدارس ناشنوا صورت گرفته، طراحی و تولید این‌گونه نرم‌افزارهای متعددی ضروری بوده است.

به گفته این پژوهشگر، این نرم‌افزار با هزینه‌ای بالغ بر 10میلیون تومان طی 6 ماه با تلاش جمعی از پژوهشگران حوزه قرآن و نرم‌افزار طراحی و راه‌اندازی شده است.

گزارش فارس حاکی است، نرم‌افزار قرآنی به زبان اشاره از سوی شادی شاکری سیه‌کمری، مجری و مدیرعامل و سیاوش عزیزی و حمیده پرکار از اعضا و مدیران فنی شرکت "سما سامانه سهند" با پشتیبانی و حمایت پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی طراحی و تولید شده است.

انتهای پیام/ 60023 /40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول