اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

خورشید فردا به صورت عمود بر کعبه می‌تابد/ زمان تعیین دقیق قبله

فردا هفتم تیرماه ساعت 13 و 48 دقیقه به وقت ایران، هم‌زمان با ظهر شرعی در مکه مکرمه که خورشید به صورت عمود بر کعبه می‌تابد، می‌توان قبله را به صورت دقیق تعیین کرد.

خورشید فردا به صورت عمود بر کعبه می‌تابد/ زمان تعیین دقیق قبله

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تعیین جهت قبله که به سمت خانه خدا است، یکی از امور مهمی به شمار می‌رود که از گذشته به منظور انجام اعمال مذهبی و دینی مورد توجه قرار داشته است.

دانشمندان اسلامی جهت‌یابی قبله را از هر نقطه بر روی سطح کره زمین بررسی کردند و بر اساس اعلام مرکز تحقیقات و پژوهش‌های فلکی ـ نجومی، روزهای هفتم خردادماه و 25 تیرماه خورشید به صورت عمود بر خانه خدا می‌تابد.

 

 

در هفتم خرداد ساعت 13 و 48 دقیقه به وقت کشورمان (9 و 18 دقیقه به وقت گرینویچ) و 25 تیر ساعت 13 و 57 دقیقه به وقت کشورمان (9 و 27 دقیقه به وقت گرینویچ) می‌توان با روش‌های علمی قبله را تعیین کرد.

بر همین اساس، فردا هفتم تیرماه ساعت 13 و 48 دقیقه هم‌زمان با ظهر شرعی در مکه مکرمه که خورشید به صورت عمود بر کعبه می‌تابد، امکان تعیین قبله وجود دارد؛ به طوری که در این زمان اگر در هر نقطه از زمین به سمت خورشید بایستید، قبله همان طرف است و رو به قبله ایستاده‌اید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول