اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس:

دچار ویروس سیاسی در اقتصاد شده‌ایم/ قوای سه‌گانه برای حمایت از تولید داخل متحد شوند

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد با بیان اینکه جلوی واردات کالای مشابه تولید شده را باید گرفت گفت: قوای سه گانه باید متحد شوند تا با تقویت تولید داخل قدم های مثبتی برای توسعه اقتصاد برداشته شود.

دچار ویروس سیاسی در اقتصاد شده‌ایم/ قوای سه‌گانه برای حمایت از تولید داخل متحد شوند

عباسعلی ابونوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: مسائلی که راجع به شرایط اقتصادی کشور حتی بعد از انقلاب و بعد از جنگ مطرح می‌شود نشان می‌دهد که سیستم برنامه‌ریزی برای توسعه و یا رشد اقتصادی بلندمدت هیچ مسیر مشخصی وجود نداشته است.

وی افزود: حتی بعد از جنگ تحمیلی نیز اندوخته‌های ارزی به طور مشخص استفاده و صرف واردات کالا شد؛ پس حتی در همان دوران هم اهداف اقتصادی مشخصی نداشتیم.

وی با  بیان اینکه البته نباید تنها قسمت خالی لیوان را نگاه کرد، اظهار داشت: نه بعد از برجام بلکه قبل از برجام نیز کارشناسان اقتصادی خوب عمل نکردند و متأسفانه روز به روز وابستگی به دلار شدیدتر شد و دلیل این اتفاقات آن است که دچار ویروس سیاسی شده‌ایم.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به برجام متکی نباشیم ابتدا باید مشکلات سیاسی کشور را حل و سپس در بخش اقتصاد تعامل ایجاد کنیم. 

وی با تأکید بر اینکه حتی با کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکیه باید تعاملات خوبی داشته باشیم، گفت: علاوه بر اینکه باید تعاملات خوبی با کشورها داشته باشیم باید با نگاه به داخل و تقویت نقاط قوت خود اقتصاد کشور را توسعه و تحکیم دهیم.

ابونوری اضافه کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را از هر لحاظ قوی‌ کند بنابراین اگر می‌خواهیم با نگاه به درون اقتصاد خود را تقویت کنیم باید این موضوع را از رأس کشور و از مسئولان آغاز شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه نباید شعار سیاسی بدهیم، گفت: نظام اقتصادی ما مشکل دارد پس نباید با تأکید بر برجام منتظر بمانیم هر چند باید  تعاملات خود را گسترش دهیم و از همین امروز کالاهایی را که وارد می‌کنیم خودمان تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیا مدرسان و استادان دانشگاه که از ماژیک و وایت‌برد که کاملاً وارداتی هستند می‌توانند از این محصولات استفاده نکرده و از گچ و تخته سیاه استفاده کنند، اظهار داشت: در همین حال که این اظهارات را مطرح می‌کنم در دانشگاه‌های آمریکا از گچ و تخته سیاه استفاده می‌شود.

ابونوری ادامه داد: به هر حال باید دست از شعار دادن برداریم و به معنای واقعی به اقتصاد مقاومتی که می‌تواند گره‌گشا و چاره‌ساز کشور باشد توجه کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که کالاهایی را که وارد می‌کنیم و توانایی تولید آن را در داخل داریم آن را اجرایی کنیم، اظهار داشت: نباید برجام به یک بهانه سیاسی تبدیل شود بلکه باید با اتحاد و همبستگی از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی افزود: باید قوای سه‌گانه کشور با یکدیگر متحد باشند و زمینه را فراهم کنند تا کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود و وارد می‌شود را تقویت کنیم و جلوی این واردات را بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول