اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس جهاد کشاورزی گنبدکاووس:

9500 تن گندم در گنبدکاووس تحویل مراکز خرید شده است/ مانع ترافیک در مراکز خرید گندم می‌شویم

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس از تحویل بیش از 9 هزار و 500 تن گندم برداشت شده تا به امروز به مراکز خرید گنبدکاووس خبر داد.

9500 تن گندم در گنبدکاووس تحویل مراکز خرید شده است/ مانع ترافیک در مراکز خرید گندم می‌شویم

غلامعلی نورا امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به آغاز فصل برداشت محصولات استراتژیک معروف به محصولات کاشت پائیزه در شهرستان گنبدکاووس، اظهار کرد: از حدود دو هفته پیش ابتدا برداشت جو و سپس به مرور برداشت گندم و کلزا نیز آغاز شده است که به مرور در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تا کنون بر اساس آمارهای دریافتی اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس بالغ بر 27 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گنبدکاووس مورد برداشت واقع شده است، تصریح کرد: از این آمار 8 هزار و 500 هکتار از زمین‌ها مربوط به گندم، 8 هزار و 500 هکتار مربوط به جو و 6 هزار و 725 هکتار نیز زمین‌هایی بوده است که جو از آن برداشت شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 14 هزار تن محصولات به دو مرکز خرید بازگشایی شده از قبل در شهرستان گنبدکاووس تحویل شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از کشاورزان گندم و محصولات دیگر خود را به دلیل بعد مسافت کمتر به مراکز خرید شهرستان‌های مجاور می‌برند بخشی از محصولات شهرستان گنبدکاووس در آن شهرستان‌ها خریداری می‌شود.

نورا از خریداری و تحویل شدن بیش از 9 هزار و 500 تن گندم به مراکز خرید شهرستان گنبدکاووس تا امروز خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 121 تن جو و 3 هزار و 166 تن کلزا نیز در این روزها به مراکز بازگشایی شده خرید در گنبدکاووس تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید کلزا از کشاورزان فقط از طریق معرفی‌نامه صورت می‌گیرد، ادامه داد: خرید جو از کشاورزان گنبدکاووس نیز از طریق سامانه و خرید گندم هم از طریق سامانه و هم از طریق معرفی‌نامه صورت می‌گیرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس از صدور بیش از 8 هزار و 500 برگه معرفی‌نامه گندم و تحویل 40 درصدی آن به کشاورزان خبر داد و تاکید کرد: 6 هزار و 500 برگه معرفی نامه کلزا نیز برای کشاورزان صادر شده که بالغ بر 60 درصد آن به آنها تحویل داده شده است.

نورا با بیان اینکه در حوزه خرید گندم برای هر کشاورز یک معرفی‌نامه صادر می‌شود، تصریح کرد: اما در بخش خرید کلزا به ازای هر یک محموله یک معرفی نامه صادر می‌شود که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تا روز گذشته دو مرکز خرید برای جو، چهار مرکز خرید برای کلزا و سه مرکز خرید برای گندم بازگشایی شده بود، اضافه کرد: از امروز با حضور نمایندگان اداره غله و ذیحساب مربوطه سایر مراکز خرید نیز به مرور بازگشایی می‌شود تا مانع ترافیک در مراکز خرید شویم.

گفتنی است گنبدکاووس در سال گذشته به عنوان برترین شهرستان کشور در تولید محصول استراتژِیک گندم معرفی شد که بخش عمده رتبه دوم استان گلستان در تولید گندم کشور نیز به همین دلیل بوده است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول