اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

همراه با کاروان حج/ 11

«یاوران حجاج» چگونه انتخاب می‌شود؟

«یاوران حجاج» از بین زائران خانه خدا در هر کاروان انتخاب می‌شوند که بخشی از عملیات اجرایی و هماهنگی در کاروان‌ها را بر عهده گرفته و به عنوان سرگروه انجام وظیفه می‌کنند.

«یاوران حجاج» چگونه انتخاب می‌شود؟

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال در کنگره عظیم حج تمتع 58 هزار و 200 نفر از ایران اسلامی به عربستان اعزام می‌شوند.

با توجه به حج گسترده زائران خانه خدا و کاروان‌های حج تمتع، به منظور ایجاد وحدت‌رویه و اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌ها هر سال افرادی از بین کاروان‌ها به عنوان «یاوران حجاج»، مدیران و روحانیون کارون‌ها را یاری می‌کنند.

زائران خانه خدا در هر کاروان برای ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر بین زائران و مسؤولان کاروان و مدیریت مناسب‌تر امور اجرایی به گروه‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند تا خوشه‌ای و مشارکتی امکان ساماندهی کاروان‌ها وجود داشته باشد؛ بر همین اساس، از میان زائران داوطلب همکاری، به نسبت مورد نیاز، چند نفر به عنوان «یاوران حجاج» انتخاب می‌شوند تا به عنوان «سرگروه» فعالیت کنند.

این افراد که بخشی از عملیات در کاروان‌ها را بر عهده می‌گیرند، توسط مدیران کاروان‌ها شناسایی خواهند شد و بعد از تأیید روحانی کاروان در سامانه‌ای به ثبت اطلاعات خود می‌پردازند و تحت شبکه‌ای خاص قرار می‌گیرند.

کمک در اجرای برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جلسات، مسابقات، ختم‌های قرآن و هر فعالیت فرهنگی نیز توسط یاوران حجاج برگزار می‌شود؛ همچنین کمک رسانی در مدیریت بحران، گرمازدگی زائران، ترددها و رفت و آمدها و همراهی روحانی کاروان در مسائل عبادی نیز از دیگر وظایف یاوران حجاج است.

از مهم‌ترین اهداف یاوران حجاج، جلب مشارکت زائران در برنامه‌های فرهنگی و اجرایی کاروان، افزایش سطح ارتباط و هماهنگی بین زائران و مسؤولان کاروان، دریافت و انتقال پیام‌ها و نظرات زائران، تقویت روحیه همدلی، همیاری و همکاری بین زائران و مسؤولان، تقویت نظم و انضباط در امور اجرایی و انجام اعمال و مناسک حج و برنامه‌های دسته جمعی به شمار می‌رود.

به گزارش فارس، سال گذشته در هر کاروان به ازای هر 12 نفر یک یاورحجاج در کاروان‌ها حضور داشت تا روند برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی و هماهنگ کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول