اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خبر داد

استرداد 85 میلیارد تومان به صادرکنندگان در هرمزگان

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: 85 میلیارد تومان مالیات برارزش افزوده به صادرکنندگان در استان هرمزگان استرداد شده است.

استرداد 85 میلیارد تومان به صادرکنندگان در هرمزگان

شاکررضا مریدی در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت 97 مبلغ 85 میلیارد و 881 میلیون و 199 هزار تومان به صادرکنندگان استرداد گردید.

وی افزود: این مبلغ به هشت شرکت و بنگاه اقتصادی فعال در بخش صادرات استرداد شده است که یکی از بنگاه‌های اقتصادی 57 میلیارد تومان دریافت کرد.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان تصریح نمود: استرداد براساس ماده 242 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 17 قانون مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان صورت می‌گیرد.
مریدی میزان استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال 96 را 74میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در خصوص مشوق‌های و معافیت‌های مالیاتی در بخش صادرات هم گفت: براساس ماده 141 قانون مالیات‌های مستقیم، صددرصد درآمد حاصل از صادرات خدمات، کالاهای غیرنفتی، محصولات بخش کشاورزی و بیست درصد درآمد حاصل از صادرات موادخام مشمول مالیات با نرخ صفر محاسبه می‌شود.
وی افزود: همچنین درآمد حاصل از صادرات کالاهای مختلف که بصورت عبوری(ترانزیت) به ایران وارد می‌شوند و بدون تغییر در ماهیت یا با انجام کاری برروی آن صادر می‌شوند، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌گردد.
مریدی اظهار داشت: همچنین کالاهایی که صادر می‌شوند و مشمول مالیات بر ارزش افزوده شوند، صددرصد مالیات برارزش افزوده به صادرکنندگان استرداد می‌شود.
مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان اظهار داشت: صادرکنندگان به دور روش قطعی و موقت می‌توانند برای استرداد مالیات برارزش افزوده اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به این که مودیان بایستی براساس قانون ارزش افزوده هرسه ماه یک بار بصورت فصلی و تا 15 روز پس از ماه سوم هر فصل سال نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام نمایند که اگر صادرکنندگان در موعد مقرر نسبت به تسلیم اظهارنامه هر دوره اقدام نمایند، اظهارنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بصورت قطعی رسیدگی انجام می‌شود و مبلغ ارزش افزوده استرداد می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان خاطرنشان نمود: همچنین صادرات کنندگانی که می‌خواهند قبل از موعد تسلیم اظهارنامه شان در پایان فصل نسبت به استرداد مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند، می‌توانند درخواست استرداد موقت دهند و در این صورت در چارچوب دستور العمل 80درصد مبلغی که پرداخت کرده‌اند، بدون رسیدگی و با تسلیم مدارک مرتبط با صادرات که به صادرکنندگان اطلاع رسانی شده است، عملیات استرداد صورت می‌گیرد و مبلغ پرداخت می‌شود و20 درصد باقیمانده نیز پس از رسیدگی قطعی، استرداد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/88030/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول