اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

سفر مقام امنیتی صهیونیست به آمریکا برای احیای «توافق مخفی» علیه ایران

مشاور امنیت داخلی رژیم‌صهیونیستی برای به‌روز رسانی سیاست‌های مشترک آمریکا و این ژریم علیه ایران هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای و احیای «توافق مخفی» به واشنگتن سفر کرد.

سفر مقام امنیتی صهیونیست به آمریکا برای احیای «توافق مخفی» علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای دیدار با مقامات آمریکایی و مذاکره علیه ایران به واشنگتن سفر کرد.

بن‌شبت شامگاه دوشنبه فلسطین اشغالی را به مقصد آمریکا ترک کرد و قرار است طی این سفر با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید ایالات متحده دیدار و درباره سیاست‌های مقابله‌ای با ایران بعد از خروج از برجام گفت‌وگو کند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این مذاکرات روی احیای تفاهمنامه مشترکی بین تل‌آویو و واشنگتن متمرکز خواهد بود که همکاری گسترده این دو برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، برنامه موشک‌های بالستیک و حضور منطقه‌ای ایران را درپی خواهد داشت.

این تفاهمنامه که به «توافق مخفی» شهرت یافته در تاریخ 12 دسامبر 2017 و بعد از مذاکرات فشرده نمایندگانی از دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی و امریکا در کاخ سفید امضا شد.

در تفاهمنامه مذکور، تل‌آویو و واشنگتن توافق کردند تا تیم‌های مشترکی را برای مقابله با آنچه که «ابعاد مختلف تهدید ایران» می‌نامند، تشکیل دهند.

 

شبکه 10 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که یکی از تیم‌های مذکور، مسئول مقابله با فعالیت‌های ایران در سوریه و حمایتش از جنبش حزب‌الله بود. تیم دیگری برای انجام اقدامات دیپلماتیک و اطلاعاتی برای مقابله با پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بود.

یک تیم نیز مسئول خرابکاری و ایجاد مانع بر سر راه برنامه موشکی بالستیک ایران و تلاش‌های برای استقرار سامانه‌های پدافند موشکی نقطه‌زن در سوریه و لبنان بود. تیم چهارمی نیز برای نظارت بر احتمال افزایش تنش‌ها و وقوع جنگ با ایران یا حزب‌الله طراحی شده است.

بن‌شبت از زمان روی کار آمدن بولتون بارها در تماس تلفنی سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در تقابل با ایران را به‌روز رسانی کرده است.

این سفر سه هفته پس از آن برگزار می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه (18 اردیبهشت) طی سخنرانی در کاخ سفید با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد.

وی همچنین تاکید کرد تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر جدیدتر در بازه 90 تا 180 روزه علیه ایران باز خواهند گشت. ترامپ همچنین از مقامات تهران دعوت کرد تا به مذاکرات جدید با آمریکا برگردند.

کشورهای باقی‌مانده در توافق هسته‌ای ایران روز جمعه برای گفت‌وگو درباره آینده برجام و نحوه مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی در وین دیدار کردند. در جلسه روز جمعه به میزبانی اتحادیه اروپا، مقامات ایرانی تلاش کردند که از دولت‌های اروپایی برای تداوم حضور در برجام و تداوم بهره‌مندی ایران از عواید اقتصادی این توافق تضمین بگیرند.

انتهای پیام/ص


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول