اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

وزارت خارجه موریتانی خبر احضار سفیر ایران را تکذیب کرد

مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی خبر منتشر شده مبنی بر احضار سفیر ایران در نواکشوت را تکذیب کرد و با بیان اینکه روابط با ایران عادی است، گفت: دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه بنا به درخواست وی انجام شده است.

وزارت خارجه موریتانی خبر احضار سفیر ایران را تکذیب کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  «محمد عمرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت دیروز (سه‌شنبه) با «اسلکو احمد» وزیر خارجه موریتانی ملاقات و نامه کتبی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام را تسلیم وی کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه موریتانی ضمن قدردانی از این نامه که حاکی از اهمیت روابط دو کشور است، از سفیر ایران خواست که سلام گرم وی را به ظریف ابلاغ کند.

وزیر خارجه موریتانی در این دیدار که مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه موریتانی نیز حضور داشت، همچنین روابط دوجانبه ایران و موریتانی را رو به گسترش خواند و با اشاره به سفر سال گذشته‌اش به تهران ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

لازم به ذکر است بعد از انتشار خبر این دیدار، برخی مطالبی مبنی بر احضار سفیر ایران به وزارت خارجه موریتانی منتشر شد که در این زمینه مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه موریتانی در تماس با رسانه‌ها  این شایعه و برداشت ناصحیح  را تکذیب کرد و افزود: روابط با جمهوری اسلامی ایران عادی است و این ملاقات بنا به درخواست سفیر ایران صورت گرفته است.

به گزارش فارس، ظریف وزیر خارجه ایران که روز دوشنبه (هفتم خرداد) سفری به هند داشت در جمع خبرنگاران گفت: در این روزها مشورت‌های گسترده‌ای در رابطه با اقداماتی که آمریکا انجام داده در نقض برجام و خروج از آن صورت خواهد گرفت و همکاران من با نامه‌ای که برای وزرای خارجه نوشتم مشغول دیدار از بسیاری کشورها هستند، در برخی موارد من حضور می‌یابم، برخی موارد سایر همکاران وزرات خارجه و برخی موارد سایر دوستان از سایر دستگاه‌ها و حسب مورد این سفرها و گفت‌وگوها در سطوح مختلف ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول