اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد مطرح کرد

افزایش 40 درصدی ابتلا به آب مروارید با مصرف دخانیات

مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد گفت: میزان ابتلا به بیماری آب مروارید با مصرف دخانیات تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

افزایش 40 درصدی ابتلا به آب مروارید با مصرف دخانیات

مجید قنبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درشهرکرد با اشاره به اینکه قلیان به عنوان تهدید قرن 21 اعلام شده است، اظهار کرد: روند مصرف قلیان خصوصاً در فضای خانواده روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان برخی باورهای غلط عموم در مورد مصرف قلیان، افزود: نیکوتین موجود در دود قلیان با عبور از آب از بین نمی‌رود؛ مصرف هر بار قلیان برابر مصرف صد سیگار است.

مسؤول بهداشت محیط و کار شبکه بهداشت شهرکرد با اشاره به اینکه مصرف دخانیات شیوع بیماری‌های قلبی و ریوی و سرطان‌های مختلف را در پی دارد، اضافه کرد: میزان ابتلا به بیماری آب مروارید با مصرف دخانیات تا 40 درصد افزایش می‌یابد.

قنبریان با بیان اینکه درصد مرگ و میر در افراد معتاد به دخانیات بالا است، ادامه داد: سرطان ریه، بیماری‌های پوستی و فساد دندان از دیگر بیماری‌هایی هستند که با مصرف دخانیات در افراد شایع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پنجم تا 11 خردادماه‌جاری هفته ملی بدون دخانیات با شعار «قلیان سمی برای سلامت خانواده» نامگذاری شده است، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در سه رشته طناب‌کشی، مشت‌اندازی و فوتسال و اهدای یادبود به 12 نفر از افرادی که موفق به ترک دخانیات شده بودند در روستای هرچگان از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان شهرکرد بود.

انتهای پیام/68027/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول