اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون استاندار گلستان خبر داد

83 محکوم مالی جرائم غیرعمد در گنبدکاووس در انتظار کمک خیرین

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه خیرین گنبدی سرمایه‌های معنوی این شهرستان هستند، گفت: 83 محکوم مالی جرائم غیرعمد در گنبدکاووس در انتظار کمک خیرین است.

83 محکوم مالی جرائم غیرعمد در گنبدکاووس در انتظار کمک خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، کمک به هم‌نوعان یکی از ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی است که مختص ایرانیان عزیز و مردمان با فرهنگ و مهربان این خطه از پهنه بزرگ دنیاست و بدون تردید این روح بلند و مهربان را تنها و تنها در این سرزمین خوبی‌ها می‌توان یافت.

جای‌جای ایران اسلامی همواره مهد حضور و نقش‌آفرینی این نیکوکاران در حوزه‌های مختلف و بستر زیبای عشق به هموطن بوده است که استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

از این رو امروز و به همت اداره دادگستری گنبدکاووس و ستاد دیه استان گلستان مراسمی با عنوان جشن گلریزان برای آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد تا خیرین و نیکوکاران بار دیر صحنه‌های افتخارآمیزی را برای کمک به همشهریان و هم‌استانی‌های خود رقم بزنند.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) به همه مسلمانان و مومنان جهان، اظهار کرد: انتخاب این روز برای برگزاری مراسم جشن گلریزان و انجام کار خیر یک انتخاب هوشمندانه و عامدانه برای کسب رضای الهی و افزایش پاداش کار نیک بوده است.

رمضانعلی عابدی با تسلیت پیشاپیش سالروز رحلت امام خمینی (ره)، افزود: امیدواریم ما مدیران و مسوولان خدمتگزار در نظام جمهوری اسلامی نگهبان و پاسدار خوبی برای این انقلاب اسلامی بوده و در مسیر حرکتی ایشان در راستای اعتلای این نظام مقدس گام برداریم.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم جشن گلریزان که برای بازی با احساسات خیرین و نیکوکاران بلکه برای شناساندن برخی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنهاست، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی تاکید کرده‌اند که اگر ندای کمک‌خواهی مسلمانی را شنیده و به او کمک نکنید مسلمان نیستید.

*کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان فقط برای کمک به محکومین مالی غیرعمد هزینه می‌شود نه افراد شرور یا مجرمان حرفه‌ای

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن گلریزان فقط برای کمک به محکومین مالی غیرعمد هزینه می‌شود، ادامه داد: به هیچ عنوان ریالی از این کمک‌ها در مسیر آزادی و یا کمک به افرادی که شرارت کرده و یا جرم عامدانه‌ای را مرتکب شده‌اند، هزینه نخواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در مراسم گلریزان و کمک به محکومین جرائم مالی غیر عمد با تقدیر از برگزاری این مراسم در این شهرستان، تصریح کرد: خیرین و نیکوکاران گنبدی بدون تردید سرمایه‌های معنوی ما در این شهرستان هستند و ما همواره به حضور این عزیزان افتخار می‌کنیم.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان محکوم مالی غیرعمد به دلیل فقدان حضور والدین خود که بدون ارتکاب عامدانه جرمی در زندان به سر می‌برند در معرض آسیب‌های زیاد قرار گرفته‌اند، گفت: این آسیب‌های اجتماعی و معیشتی در نهایت می‌تواند آسیب‌های بیشتری را به جامعه وارد کند.

وی با بیان اینکه نیکوکاران و خیرین شهرستان گنبدکاووس همواره به ما کمک کردند تا شهرستان گنبدکاووس را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهیم، اضافه کرد: امروز نیز امیدواریم کمک‌های شما در سالروز میلاد کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سبب توسعه و پیشرفت شهرستان در حوزه اجتماعی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مدیران حوزه قضایی شهرستان کمک‌های شما را به بهترین نحو و با درایت کامل برای آزادی محکومین مالی غیر عمد هزینه خواهند کرد، افزود: همانطور که تاکنون خیرین شهرستان گنبدکاووس در سطح کشور و استان گلستان زبانزد خاص و عام بوده‌اند بدون تردید در حوزه کمک به محکومین مالی غیرعمد نیز به خوبی خواهند درخشید.

کریمی از نیازمندی 83 نفر برای کمک و آزادسازی در حوزه جرائم مالی غیر عمد در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: امیدواریم امروز با همت شما خیرین این افراد بتوانند به کانون گرم خانواده خود بازگشته و در کنار خانواده عید سعید فطر را جشن بگیرند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم با اشاره به اینکه وقتی یک نفر زندانی می‌شود خانواده و به ویژه فرزندان این فرد در معرض بسیاری از خطرات و آسیب‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: همه ما موظف هستیم که با حمایت از افرادی که عامدانه جرمی را مرتکب نشده‌اند و بازگرداندن آنها به خانواده این تهدیدات را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام علی فتحی با بیان اینکه اگر به یکدیگر کمک نکنیم قطعا آسیب‌ها و مشکلات متعدد اجتماعی و معیشتی در جامعه رواج پیدا خواهد کرد، افزود: فردای روشن جامعه بسته به تلاش و همت ما در این روزها دارد که به چه میزان برای آینده کشورمان اهمیت قائل هستیم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول