اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد

اجرای برخی خواسته‌های رانندگان نیازمند موافقت مجلس/ افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در روز گذشته

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای برخی خواسته رانندگان کامیون و کامیون‌داران نیاز به موافقت مجلس دارد، گفت: صدور بارنامه در روز گذشته نسبت به یک روز قبل از آن، ۱۸ درصد افزایش یافت.

اجرای برخی خواسته‌های رانندگان نیازمند موافقت مجلس/ افزایش ۱۸ درصدی صدور بارنامه در روز گذشته

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا با بیان اینکه روز گذشته ‌صدور بارنامه نسبت به روز قبل از آن 18 درصد افزایش یافت، اظهار کرد: روز جاری شاهد افزایش تردد ماشین‌های حمل بار سنگین در جاده‌ها بودیم.

وی با اشاره به اجرا و بررسی خواسته‌های رانندگان در کارگروه و کمیسیون تخصصی‌ گفت: بخشی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران امکان اجرایی شدن در کوتاه‌مدت را دارد مانند افزایش نرخ کرایه که این خواسته به اجرا رسید و کرایه‌بها تا 20 درصد افزایش یافت.

حسن‌نیا اضافه کرد: همچنین خواسته پرداخت یارانه بیمه رانندگان هم به اجرا رسید و در حال حاضر مشکل قطع یارانه بیمه رانندگان حل شده و به اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امکان اجرای برخی خواسته رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و بررسی و اجرایی شدن آن زمان‌بر است.

وی افزود: یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران تعیین کرایه‌بها براساس تن- کیلومتر است که صنف مرتبط باید طرح دقیق خود را در این‌باره به سازمان راهداری ارایه دهد و این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود که هنوز طرح تعیین کرایه‌بها برمبنای تن – کیلومتر از سوی صنف رانندگان ارایه نشده است.

حسن‌نیا با بیان اینکه اجرایی‌شدن برخی خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران فراتر از اختیارات سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی است و نیاز به موافقت مجلس دارد، تاکید کرد: اینکه رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند را مجلس باید تصویب کند و اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست که البته در این باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول