اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون صدراعظم اتریش:

تحریم‌های ضد روسی به اقتصاد اتریش آسیب رسانده است

معاون صدراعظم اتریش در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور خواستار لغو تحریم‌های روسی شد و اعمال این تحریم ها را عاملی مخرب در اقتصاد کشورش دانست.

 تحریم‌های ضد روسی به اقتصاد اتریش آسیب رسانده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاینس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش با اشاره به اقدام آمریکا برای اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اروپا، از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم‌های ضد روسی را لغو کنند.

وی در این مورد به روزنامه اتریشی «اوسترایش» گفت: «تجدید‌نظر در سیاست اروپا (در برابر روسیه)، کار درستی است.چرا که تحریم‌ها علاوه بر هر چیز به اقتصاد اتریش آسیب رسانده است.من همیشه درباره اینکه روسیه را به سمت چین برانیم، هشدار داده‌ام.» 

اشتراخه افزود: «اکنون زمان آن رسیده است که به این تحریم‌های ناخوشایند پایان دهیم و روابط را از لحاظ سیاسی و اقتصادی به حالت عادی باز گردانیم.»

از سال ۲۰۱۴ و در پی بحران در شرق اوکراین و پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه،  روابط میان روسیه و غرب به تیرگی گراییده است. به همین دلیل آمریکا و اتحادیه اروپا و برخی از هم پیمانان آنها چندین دور تحریم علیه روسیه اعمال کردند.

آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از این پس بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه اعمال می‌شود. این در حالی است که اتحادیه اروپا در ماه‌های گذشته تلاش کرده بود از آمریکا معافیت دائم تعرفه‌ای دریافت کند.

آمریکا پیش از این برای کشورهای اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک معافیت تعرفه‌ای در نظر گرفته بود، اما به گفته راس این معافیت‌ها دیگر تمدید نمی‌شود و از این پس بر فولاد وارداتی از این کشورها ۲۵درصد و بر آلومینیوم وارداتی ۱۰ درصد تعرفه اعمال می‌شود.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول