اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

معاون ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍد ﻣﺎزﻧﺪران:

150 یتیم مازندران با مشارکت خیران خانه‌دار می‌شوند

معاون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ‌های ﻣﺮدمی ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍد امام خمینی(ره) ﻣﺎزﻧﺪران با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای خانه‌دار کردن 350 یتیم فاقد مسکن در استان آغاز شده است، گفت: در مرحله اول طرح خانه‌دار کردن 150 یتیم در دستور کار قرار گرفته است.

150 یتیم مازندران با مشارکت خیران خانه‌دار می‌شوند

احمد سعادت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: براساس نیازسنجی انجام شده در استان مازندران در حال حاضر 350 یتیم در استان مازندران فاقد مسکن هستند.

وی با اعلام اینکه براساس برنامه‌ریزی بنا داریم این طرح را با مشارکت خیران استان مازندران به سرانجام برسانیم، افزود: عملیات اجرایی این طرح در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور مسؤولان استانی در 9 شهرستان و با اجرای 10 پروژه آغاز می‌شود.

معاون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ‌های ﻣﺮدمی ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍد امام خمینی(ره) ﻣﺎزﻧﺪران خاطرنشان کرد: در این طرح که قرار است به مدت یک سال به اتمام برسد 150 نفر در مرحله اول و تا پایان سال خانه‌دار شوند.

این مسؤول منابع مالی اجرای این طرح را مشارکت‌های خیران عنوان کرد و گفت: با توجه به عزمی که در کمیته امداد استان شکل گرفت همه تلاش ما این است که این واحدهای مسکونی تا پایان اسفندماه سال 97 در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

سعادت بنای واحدهای مسکونی برای ایتام را 55 متر بنا به شرایط و نیاز ایتام عنوان کرد و افزود: بر اساس برآورد اولیه برای هر واحد مسکونی بدون تامین زمین حدود 35 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اعلام اینکه تامین زمین یکی از مشکلات اساسی در سطح استان است، گفت: 50 درصد از ایتام شناسایی شده فاقد زمینه هستند که در این بخش نیاز به مشارکت جدی‌تر خیران داریم.

معاون ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ‌های ﻣﺮدمی ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍد امام خمینی(ره) ﻣﺎزﻧﺪران با اعلام اینکه برای اجرای موفق این طرح نیاز به حتی تامین یک آجر از سوی شهروندان و هم استانی‌ها هستیم، گفت: برنامه ریزی کردیم که حتی کوچکترین رقم‌های اختصاص داده شده از سوی مردم را جذب و نسبت به ساخت این واحدها اقدام کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: مشارکت‌های مردمی از طریق تلفن‌های همراه با *741*0029# قابل دریافت هست.

سعادت خاطر نشان کرد: با توجه به حجم سنگین کار و نیاز به منابع مالی بیشتر از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم خارج استان هم استفاده کردیم و طرح شناسایی مساجد و حسینه‌های مازندرانی خارج از استان در دستور کار قرار گرفت و بنا داریم از این طرفیت برای جلب مشارکت استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: پس از تکمیل این واحدها در سال جاری عملیات احداث 200 واحد دیگر برای سال 98 در برنامه کاری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/86004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول