اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فارس گزارش می‌دهد

کدام نمایندگان از سفر به جام جهانی انصراف دادند؟ / مشکلات اقتصادی مردم؛ عامل اصلی عدم سفر به روسیه

محمداسماعیل سعیدی، رحیم زارع و غلامرضا کاتب از حضور در جام جهانی انصراف داده‌اند و علت انصرافشان را مشکلات اقتصادی و کمک به کاهش هزینه‌های کشور عنوان کرده‌اند.

کدام نمایندگان از سفر به جام جهانی انصراف دادند؟ / مشکلات اقتصادی مردم؛ عامل اصلی عدم سفر به روسیه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، 7 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بود به دعوت وزارت ورزش و جوانان برای تماشای جام جهانی فوتبال عازم روسیه شوند.

4 عضو کمیسیون فرهنگی و 3 عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اسامی‌شان در لیست مسافران پارلمان به روسیه وجود داشت.

*اسامی کدام نمایندگان در قرعه‌کشی برای جام جهانی درآمد؟

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار (فراکسیون مستقلان ولایی)، پروانه سلحشوری نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمدعلی وکیلی نماینده تهران (فراکسیون امید) و محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز (فراکسیون نمایندگان ولایی) از طرف کمیسیون فرهنگی به وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند.

رحیم زارع نماینده آباده (فراکسیون نمایندگان ولایی)، همایون یوسفی نماینده اهواز (فراکسیون امید) و علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری (فراکسیون امید) هم از طرف فراکسیون ورزش مجلس به وزارتخانه مذکور معرفی شدند.

* سعیدی از سفر به جام جهانی انصراف داد/ «به دلیل مشکلات اقتصادی مردم با بیت‌المال به روسیه نمی‌روم»

پس از انتشار اسامی مسافران جام‌جهانی، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از حضور در مسابقات جام جهانی روسیه اعلام انصراف کرد.

وی با اشاره به نشست کمیسیون فرهنگی مجلس برای قرعه‌کشی اعزام به جام جهانی، یادآور شد: بنده در این نشست حضور نداشتم  اما قرعه کشی انجام شد و بعدا به من گفتند شما در قرعه کشی نامتان درآمده و باید برای تماشای جام جهانی به روسیه بروید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فشاری که به مردم می‌آید، انسان وجدانش قبول نمی‌کند که این مسائل را مشاهده کرده و آنگاه با پول بیت المال به مسکو برود، لذا بنده انصراف خودم را اعلام می‌کنم و برای جام جهانی را درصورت لزوم از خانه‌‌ام تماشا می‌کنم.

*دومین انصرافی مجلس از جام جهانی/ زارع: هر کسی می‌خواهد به روسیه برود از جیبش هزینه کند

دومین انصرافی از سفر به جام جهانی، رحیم زارع نماینده مردم آباده و رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بود که در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به قرعه‌کشی انجام شده در مجلس برای اعزام هفت تن از نمایندگان به مسابقات جام جهانی و وجود نام وی در این لیست، اعلام کرد که از سفر به روسیه انصراف می‌دهم و هیچگاه از پول مردم به چنین سفری نخواهم رفت.

وی اضافه کرد: هیچ سفر خارجی در مجلس دهم نرفته‌ام و حتی آن روزی که معاونان وزیر ورزش و جوانان به مجلس آمدند به آنها اعلام کردم که از پول بیت‌المال کسی به سفر نرود زیرا این اقدام توجیهی ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با تأکید بر اینکه من بازی‌های جام‌جهانی را از منزل تماشا می‌کنم، تصریح کرد: از همکاران خود می‌خواهم این مسافرت (سفر نمایندگان مجلس به روسیه) را تشریف نبرند؛ عدم هزینه برای چنین کارهایی باعث می‌شود مبالغی پول جمع شده و به مردم اختصاص یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هر کسی می‌خواهد برای تماشای جام‌جهانی به روسیه برود با هزینه شخصی خود عازم مسکو شود، گفت: بهتر است این پول برای مربیان و ‌آینده‌سازان فوتبال کشورمان هزینه شود و اگر قرار است کسی نیز عازم روسیه شود همین‌هایی باشند که فردای فوتبال ایران را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه سفر سیاسیون به روسیه برای تماشای جام‌جهانی اقدام خوبی نیست، اظهار داشت: با توجه به وضعیت معیشتی مردم و اوضاع اقتصادی جامعه باید به جای سفر به روسیه به فکر اشتغال مردم باشیم؛ در چنین شرایطی سفر رفتن نمایندگان مجلس به روسیه توجیهی ندارد.

* کاتب هم از سفر به جام جهانی انصراف داد/ «برای کاهش هزینه‌های کشور به روسیه نمی‌روم»

به گزارش فارس، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم که نامش در لیست سفر به جام جهانی وجود داشت در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار اسامی نمایندگانی که طبق قرعه کشی قرار است برای تماشای جام جهانی به روسیه سفر کنند، گفت: اعزام 7 نماینده از مجلس به جام جهانی منطقی و اصولی نییست، این غیرمنطقی است که 7 نماینده برای نظارت به روسیه بروند نهایتا یک یا دو نماینده برای این منظور کافی است.

وی افزود: بنده به خاطر هرینه‌های جاری کشور و اینکه نباید این هزینه‌ها افزایش یابد هیچ علاقه‌ای ندارم که در این سفر باشم؛ اگر لازم است واقعا نماینده‌ای از طرف مجلس به این ماموریت برود یک یا دو نماینده در راستای ایفای ماموریت اکتفا می‌کند.

نماینده گرمسار در مجلس تصریح کرد: امروز باید به دنبال کاهش هزینه‌های جاری کشور باشیم و ضرورتی برای اعزام این تعداد نماینده به روسیه وجود ندارد.

کاتب همچنین یادآور شد: ضرورتی ندارد به این سفر بروم مگر اینکه اجبار باشد که آنهم همکاران دیگر بروند، بنده علاقه‌ای به این سفر ندارم؛ در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان وجود دارد نباید هزینه‌های جاری کشور را افزایش داد؛ بنده از سفر به روسیه انصراف می‌دهم چراکه باید به اصولی پای‌بند باشیم و آن اصول کاهش هزینه‌های مملکت است.

* وکیلی: از رئیس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره جام جهانی سوال کنید/ به این شایعات به اندازه کافی دامن زدید!

البته در این بین، محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به قرعه‌کشی انجام شده در مجلس برای اعزام هفت تن از نمایندگان به روسیه برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال و وجود نام وی در این لیست، اظهار داشت: شما به این شایعات به اندازه کافی دامن زدید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نام شما در قرعه‌کشی کمیسیون فرهنگی درآمده است، توضیح داد: اصلا چنین چیزی در کمیسیون فرهنگی اتفاق نیفتاده است و قرعه‌کشی انجام نشده است، کمیسیون فرهنگی رئیس دارد، کمیسیون فرهنگی سخنگو دارد، از آنان در این زمینه سوال کنید.

این عضو فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی انجام قرعه‌کشی را تأیید کردند، گفت: چیزی به نام وکیلی مطرح نشده است.

وکیلی در واکنش به این سوال که اگر اسمتان برای سفر به جام جهانی رد شود آیا به این سفر خواهید رفت یا نه، بدون ارائه توضیحی تماس تلفنی خبرنگار با خود را قطع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول