اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

در ستاد زائر و کارگروه پشتیبانی کنگره ۲۰۰۰ شهید استان مطرح شد

پایان تیرماه؛ زمان آغاز ساخت زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد/ برگزاری کنگره شهدای استان نیازمند اعتبار است

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی نیاز اولیه آغاز ساخت زائرسرای استان را ۴۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

پایان تیرماه؛ زمان آغاز ساخت زائرسرای خراسان‌جنوبی در مشهد/ برگزاری کنگره شهدای استان نیازمند اعتبار است

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس از بیرجند، موسی جوینده ظهر امروز در جلسه ستاد زائر و کارگروه پشتیبانی کنگره دو هزار شهید خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تمام اقدامات لازم جهت ساخت زائرسرای استان در مشهد انجام شده است، اظهار داشت: نقشه‌های لازم و آزمایشات اولیه انجام شده است.

وی نیاز اولیه آغاز ساخت زائرسرای استان را 400 میلیون تومان دانست و بیان داشت: ساخت زائرسرای استان یک کار دوجانبه است که شامل هم قشر کارگری و کارمندی و هم محرومین می‌شود.

مدیرعامل بنیاد زائر خراسان‌جنوبی پیرامون تأمین مصالح ساختمانی این زائرسرا، اعلام کرد: در بحث اجرایی پروژه مشکلات چندانی نداریم چرا که کاشی و سرامیک سازه و بتن‌ریزی زمین تأمین شده است.

پایان تیرماه؛ پیش‌بینی آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت زائرسرای استان

جوینده با اشاره به اینکه پروژه ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت ویژه محرومین در 9 طبقه و ظرفیت 500 تخت در مشهد ساخته می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی در سطح کشور  همواره در کارهای خیر پیش‌قدم می‌شوند، به ساخت زائرسرای استان در مشهد اشاره و اعلام کرد: نباید فرصت پیش آمده را از دست دهیم.

واگذار کردن بخشی از ساختمان زائرسرا به صنایع

محمدحسین زینلی با اعلام اینکه حال صنایع خوب نیست اما مسؤولیت اجتماعی دارند، جهت تسریع روند ساخت زائرسرای استان در مشهد پیشنهاد داد بخشی از ساختمان را به صنایع واگذار کنند چرا که این امر بخشی از مشکلات را رفع می‌کند.

جوینده در این خصوص اعلام کرد: به واحدها و ادارات مختلف اعلام کردیم که جهت خرید اتاق‌ها و یا طبقات این پروژه اقدام کنند که تاکنون استقبالی از این امر نشده است لذا این آمادگی را داریم که دو طبقه از پروژه را در اختیار صنایع قرار دهیم و همچنین اداراتی که مایل به خرید طبقه و یا تخت هستند، اعلام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی به کمک‌های صورت گرفته توسط واحدهای صنعتی استان طی سال اخیر اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی استان در ایام اربعین، زلزله کرمانشاه، راه‌اندازی مرکز پرتودرمانی و سایر موضوعات تا جایی که توانستند از کمک کردن دریغ نکردند.

وضعیت خوب بخش صنعت و تولید در استان!

داوود شهرکی وضعیت بخش صنعت و تولید در استان را خوب ارزیابی کرد و توضیح داد: شاید بخشی از صنایع استان دارای مشکلاتی باشند اما این مشکلات طبیعی است بنابراین در کنار تمام مشکلات وضعیت بخش صنعت و تولید در استان خوب است.

وی از اعلام آمادگی مدیران واحدهای صنعتی استان جهت کمک مالی به ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد خبر داد و یادآور شد: همچنین آمادگی خود را جهت پیش‌فروش اتاق‌ها اعلام می‌کنیم.

برگزاری کنگره شهدای استان نیازمند اعتبار است

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از انجام اقدامات فرهنگی، هنری، عمرانی، رسانه‌ای و اجتماعی ذیل کنگره دو هزار شهید استان خبر داد و گفت: برگزاری کنگره شهدای استان نیازمند اعتبار است.

صفرعلی اسماعیلی اعلام کرد: تاکنون یک ریال بودجه برای برگزاری کنگره پیش‌بینی نشده و تمام هزینه‌ها با کمک‌های مردمی تأمین شده است.

وی برگزاری 8 اجلاسیه، برپایی نمایشگاه از حراء تا حرم، ختم دسته‌جمعی قرآن، تدوین و چاپ 85 عنوان کتاب، ساخت المان‌ها و یادبود شهدا، سرکشی از خانواده شهدا و غیره را از برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده جهت برگزاری کنگره شهدا اعلام کرد.

کنگره شهدا تنها متعلق به سپاه نیست

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده با همت و توان مردمی انجام می‌شود، مطرح کرد: کنگره شهدا تنها متعلق به سپاه نیست و تمام دستگاه‌های اجرایی در این برنامه دخیل هستند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه تمام برنامه‌های کنگره شهدای استان نیازمند مساعدت‌های مالی است، تبیین کرد: تمام هزینه‌های برگزاری کنگره برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

انتهای پیام/69039/س

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول