اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

پیگیری گزارش فارس از روستای ناشنوایان

فرماندار دیواندره اعلام کرد: اجرای طرح هادی و رفع مشکل فاضلاب علی‌آباد کرفتو

فرماندار شهرستان دیواندره از اجرای طرح هادی و رفع مشکل ساماندهی فاضلاب در روستای علی‌آباد کرفتو «روستای ناشنوایان» خبر داد.

فرماندار دیواندره اعلام کرد: اجرای طرح هادی و رفع مشکل فاضلاب علی‌آباد کرفتو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بیستم خردادماه امسال گزارشی با عنوان، روستایی در «ناشنوایی مطلق»، بر روی خروجی خبرگزاری فارس کردستان قرار گرفت که مسائل و مشکلات این روستا را به تصویر کشید که حدود یک چهارم جمعیت آن با معلولیت ناشنوایی مطلق مواجه هستند.

به دنبال انتشار این گزارش هر کدام از دستگاه‌های متولی به نوعی در صدد برآمدند تا اقداماتی برای این روستا انجام شود.

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم با خواندن این گزارش، در جمع مردم این روستا قرار گرفت تا بلکه بخشی از مشکلات مردم آن را سامان دهد.

فرماندار دیواندره نیز به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان این نماینده مجلس را همراهی کردند تا در همان روستا تصمیمات لازم برای اقدامات اجرایی اتخاذ شود.

جعفر توان در دیدار با مردم این روستا اظهار کرد: با تلاش‌ها و خدمات ارائه شده در طول 40 سال از عمر نظام خوشبختانه بخش کرفتو شهرستان دیواندره جز بخش‌های مرفه این شهرستان است.

وی با بیان اینکه در بخش کرفتو 67 درصد راه روستایی آسفالته است، گفت: میزان بهره‌مندی مردم بخش سارال دیواندره از راهآسفالته روستایی کمتر از 44 درصد است.

به گفته فرماندار شهرستان دیواندره، 21 روستای این بخش از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و 4 روستای باقیمانده نیز در در دست اجرا برای گازرسانی است.

توان با بیان اینکه در مدت زمان 15 ماه حضور به عنوان فرماندار این شهرستان اکثر بخش‌ها و روستاها را بازدید کرده‌ام، گفت: متاسفانه محرومیت شهرستان دیواندره به محدودیت‌های اعتباری دولت رسیده و همین مسئله روند خدمات‌رسانی را با کندی مواجه کرده است.

فرماندار شهرستان دیواندره اذعان کرد: با وجود اینکه حق مبادله حتی یک ریال موافقتنامه را نداریم اما در قالب خودیاری و در راستای رفع مشکل دفع فاضلاب بهداشتی این روستا اقدام خواهیم کرد.

توان ادامه داد: شهرستان دیواندره 173 روستا دارد که 159 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

به گفته فرماندار شهرستان دیواندره، 139 روستا از این تعداد در حال حاضر شورا دارد و دلیل نبود شورا در برخی روستاها نیز ناشی از کم توجهی خود مردم بوده است.

توان یادآوری کرد: 159 روستای این شهرستان برابر قانون باید طرح هادی داشته باشند که برخی از روستاها بالای 100 خانوار آن هنوز طرح هادی در آنها اجرا نشده است.

وی گفت: به صورت سلیقه‌ای کار شده است به گونه‌ای که این طرح در 43 روستا هر کدام با پیشرفت فیزیکی 10 تا 70 درصد اجرا شده است.

فرماندار شهرستان دیواندره افزود: کاری که نیمه‌تمام بماند به مرور زمان خراب می‌شود و البته بخشی از طرح هادی اجرا شده هم به دلیل انجام عملیات‌های گازرسانی و غیره آسیب دیده است.

توان خاطرنشان کرد: امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تصمیم گرفتیم که روستاهایی که پیشرفت فیزیکی طرح هادی آنها بالای 60 درصد است را به صورت 100 درصدی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه 22 روستای دیواندره این شرایط را داشتند، عنوان کرد: 4 میلیارد و 300 میلیون تومان برای انجام این مهم در نظر گرفته شد که متاسفانه یک میلیارد و 200 میلیون آن تخصیص پیدا کرد.

فرماندار شهرستان دیواندره افزود: این عدم تخصیص کامل اعتبار در نظر گرفته برای اتمام 100 درصد طرح هادی در روستاهای هدف‌گذاری شده موجب شد که تعدادی از روستاها را حذف کنیم.

توان با بیان اینکه در کل طرح هادی 5 روستا از 22 روستا اجرا شد، گفت: طرح هادی 11 روستای دیگر را از محل اعتبارات سال گذشته اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از انجام این کار روستاهایی که از پیشرفت فیزیکی زیر 60 درصد برخوردار هستند نیز به ترتیب درصد عملیات طرح هادی آنها اتمام خواهد شد.

وی نسبت به اجرای طرح هادی در روستای ناشنوایان قول مساعد داد و گفت: با توجه به اینکه تخصیص‌ها همیشه 100 درصد نیست اما به منظور اجرای طرح هادی در این روستا در حضور این جمع قول می‌دهم بیش از برآورد را در نظر بگیریم.

توان افزود: تسطیح زمین ورزشی روستا هم از فردا آغاز می‌کنیم و تجهیزات لازم ورزشی را نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان تامین خواهد کرد.

فرماندار شهرستان دیواندره در پایان اذعان داشت: خانه بهداشت و مدرسه کودکان استثنایی هم تا جایکه امکان داشته باشد با نگاه کمک به این روستا اقدام خواهد شد..
انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول