اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران به فارس خبر داد

خرید تضمینی ۲.۷ میلیون تن گندم / مطالبات گندم کاران ۴۰ روزه تسویه می‌شود

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: تا امروز 2 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که تاکنون 53 درصد بهای گندم پرداخت شده و ظرف 40 روز صددرصد پول گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

خرید تضمینی ۲.۷ میلیون تن گندم / مطالبات گندم کاران ۴۰ روزه تسویه می‌شود

حسن حنان در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت خرید گندم خاطرنشان کرد: تا امروز 2 میلیون و 700 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که اطلاعات 2 میلیون و 570 هزار تن آن در سامانه ثبت شده است. 

وی اضافه کرد: ارزش گندم تحویل گرفته شده 3400 میلیارد تومان است که 53 درصد بهای گندم به ارزش یک هزار و 631 میلیارد تومان پرداخت شده است. 

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درمورد منابع تامین پول گندم هم این گونه توضیح داد که امسال از منابع تسهیلات بانکی محل هدفمندی یارانه‌ها و ردیف بودجه عمومی کشور برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران استفاده می‌کنیم. 

وی در پاسخ به اینکه آیا به دلیل کمبود بودجه احتمالی از روش اوراق بهادار و سلف موازی استفاده خواهید کرد، گفت: فعلا برنامه‌ای برای این موضوع نداریم. 

به گزارش خبرنگار فارس، طی دو سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی به دلیل کمبود ردیف بودجه و منابع برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران دست به دامان اوراق بهادار و سلف موازی شد و مطالبات گندم‌کاران را با تاخیر 4 ماهه پرداخت کرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول