اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کورتس در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی از دیوار ندبه دیدن می‌کند

صدراعظم اتریش در جریان سفر سه روزه خود به سرزمینهای اشغالی ، دیدار از دیوار ندبه را نیز در برنامه دارد.

کورتس در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی از دیوار ندبه دیدن می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در جریان سفری سه روزه به سرزمین اشغالی، امروز بعد از ظهر به دیدار دیوار ندبه می‌رود. این نخستین‌بار است که در سالهای اخیر، یکی از سران کشورهای اروپا به دیدار این دیوار می‌رود.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز،کورتس که در قالب دولتی ائتلافی با گرایش های راست‌گرایانه در اتریش فعالیت می‌کند، امروز صبح وارد سرزمینهای اشغالی شده است. دیدار وی از دیوار ندبه اگر چه در قالب برنامه‌ای رسمی صورت نمی‌گیرد اما از طرف‌ رژیم صهیونیستی مهم ارزیابی شده است.

این سفر، نخستین سفر کورتس در قامت صدراعظم اتریش به سرزمینهای اشغالی است. وی پیشتر 3 بار به این منطقه رفته که 2 مرتبه وزیر خارجه بوده است. «هاینتس فاسمن» وزیر آموزش و پرورش، کورتس را در این سفر همراهی می‌کند.

هدف از این دیدار گسترش روابط میان وین و تل‌آویو اعلام شده است. برنامه دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر در روز دوشنبه  و «روین ریولین» رئیس‌ این رژیم در دستور کار سفر مقام اتریشی است. وی برنامه‌ای برای دیدار با مقامات فلسطینی ندارد.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول