اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

باشگاه اسرائیلی که با اعراب قرارداد نمی‌بندد

کثیف‌ترین پدیده فوتبال جهان

بازی دوستانه تیم ملی فوتبال آرژانتین و اسرائیل در حالی لغو شد که قرار بود کثیف‌ترین باشگاه فوتبال دنیا میزبان این بازی باشد.

کثیف‌ترین پدیده فوتبال جهان

مجله فارس پلاس؛ سیامک شادکام:‌در چند روز گذشته خبری در رسانه‌های ورزشی جهان پخش شد مبنی بر اینکه تیم ملی فوتبال آرژانتین  با رژیم اشغالگر قدس  بازی دوستانه ای را انجام خواهد داد. این خبر خشم افکار عمومی جهان به خصوص طرفداران تیم ملی فوتبال آرژانتین را به همراه داشت تا آنجا که فدراسیون فوتبال آرژانتین تصمیم به لغو این دیدار در قدس اشغالی کرد. 
لیونل مسی و یارانش قرار بود در ورزشگاه خانگی بیتار اورشلیم در قدس به مصاف رژیم صهیونیستی برود. این تیم راستگرای افراطی که معروفترین سرودش"فلسطینی‌ها، روستاهاتون رو می‌سوزونم" هست؛ به تازگی نامش را به "بیتار ترامپ اورشلیم" تغییر داده است. در ادامه نگاهی به سوابق این  کثیف ترین پدیده فوتبال جهان می‌اندازیم. 

باشگاه بیتار اورشلیم سال 1936 و به عنوان بخشی از حرکت ملی اسرائیل تاسیس شد. جنبش جوانان بیتار پیش از این در مخالفت با سوسیالیست‌ها و همچنین قیمومیت بریتانیا بر فلسطین شکل گرفته بود. هسته اولیه این تیم اعضای گروه تروریستی آرگان (عامل جنایت دیر یاسین) بودند.

 

این تیم که پرطرفدارترین باشگاه اسرائیل است، از همان ابتدای تاسیس مورد حمایت گسترده نظامیان و سیاستمداران راستگرای اسرائیل بود. 
الان هم نخست وزیر، رئیس جمهور و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از هواداران بیتار هستن و بارها در میان طرفداران نژادپرست این تیم در ورزشگاه حاضر شده اند. 

 

معروفترین سیاست این تیم نژادپرست، قرارداد نبستن با اعراب است. بیتار هیچ زمانی بازیکنی عربی نداشته است؛ حتی در سال 2013 که باشگاه با دو بازیکن مسلمان روس قرارداد بست، هواداران دفتر باشگاه را آتش زدند.

نکته جالب آنجاست که وقتی یکی از این بازیکنان در اولین حضورش در زمین، موفق به زدن گل شد هواداران به جای شادی، ورزشگاه رو با عصبانیت ترک کردند!

حتی بازیکنان این تیم هم به شدت نژادپرست هستند و بارها سابقه ضرب و شتم با بازیکنان عرب تیم‌های حریف را داشته‌اند!

ورزشگاه این تیم؛ استادیوم تدی در قدس اشغالی مشخصا روی یک روستای تخریب شده فلسطینی احداث شده و بارها شاهد کثیف‌ترین درگیری‌ها و شعارهای نژادپرستانه و صهیونیستی در جریان بازی‌ها بوده است.

 

"مرگ بر عربها"، "محمد مُرده"، "جنگ جنگ"، "ما نژادپرستان اسرائیلیم"، "ما نژاد برتریم"، "روستای شما رو میسوزونیم"، "عربها رو بکشید" و  "از چپها متنفرم"  تنها بخشی از شعارهای همیشگی در دیدارهای بیتار می باشد. 

 

هواداران بیتار سابقه تشویق قاتل اسحاق رابین، نخست وزیر پیشین اسرائیل در خلال پیمان اسلو را هم دارند؛ آنها سال گذشته الور آزاریا، سرباز حامی بیتار که در کمال قساوت یک فلسطینی زخمی رو به ضرب گلوله به شهادت رساند را هم با لقب قهرمان تشویق کردند!

 

کلوب هواداری این باشگاه با نام "لا فامیلیا" پای ثابت شرارت در سرزمینهای اشغال است؛ تهدید با اسلحه، هجوم به محله‌های مسلمان نشین قدس و کتک زدن مردم، ارعاب و تهدید مسلمانان و حتی صهیونیستهای چپگرا از جمله سوابق اینهاست!

خواندن سرود "روستاهایتان را آتش میزنیم" با حضور میری رگو، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل که سال گذشته هم با پوشیدن لباسی با طرح قبه الصخره در جشنواره فیلم کن و اظهارات نژادپرستانه اش حاشیه ساز شده بود از دیگر نمونه های نژادپرستی طرفداران این باشگاه می باشد. 

همه این نکات در حالی است که فیفا ترجیح داده بیشترین مدارا رو با چنین تیمی داشته باشد، این در حالی است که سختگیرانه ترین برخوردها با باشگاه ها و هوادارانِ ضدفاشیستِ حامی فلسطین مثل سلتیک انجام شده است. 

در پایان این گزارش اشاره ای می‌کنیم به سخن وزیر خارجه وقت اسرائیل که گفته بود: "بیتار نماینده افکار یک ملت هست".

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول