اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

حاجی‌دلیگانی مطرح کرد

قول وزیر کشور در رابطه با پیگیری برداشت‌های بی‌رویه آب زاینده‌رود

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور در جلسه با جمعی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس قول داد موضوع برداشت‌های بی‌رویه و مدیریت برداشت آب در حوضه چهار محال و بختیاری را به‌ سرعت پیگیری کند.

قول وزیر کشور در رابطه با پیگیری برداشت‌های بی‌رویه آب زاینده‌رود

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاهین‌شهر اظهار کرد: جمعی از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به برداشت بی‌رویه آب در چهارمحال و بختیاری در وزارت کشور تجمع کردند و نظارت بر مصرف آب از زاینده‌رود را از وزارتخانه‌های نیرو و کشور خواستار شدند.

وی افزود: حوالی عصر روز گذشته به‌ اتفاق آقایان ابوالفضل ابوترابی، حیدرعلی عابدی، حجت‌الاسلام احمد سالک، سیدناصر موسوی لارگانی و سید محمدجواد ابطحی و ناهید تاج‌الدین، نمایندگان شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون، اصفهان، فلاورجان و خمینی‌شهر در وزارت کشور تجمع کردیم تا نسبت به برداشت بی‌رویه در محدوده استان چهارمحال و بختیاری به وزیر کشور اعتراض کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه غیرمنتظره، نمایندگان استان اصفهان در مجلس از عبدالرضا رحمانی فضلی خواستند در خصوص تأمین آب 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان، به‌ خصوص در جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود در بالادست فوری اقدام کند.

وی ابراز داشت: در حالی‌ که شرکت توزیع برق استان اصفهان برق کشاورزانی که در محدوده این استان از رودخانه زاینده‌رود بی‌رویه برداشت می‌کردند، قطع کرده است، این برخورد در محدوده استان چهار محال و بختیاری صورت نگرفته است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: هم‌اینک 10 مترمکعب در ثانیه در محدوده سد تنظیم چم آسمان تا سد زاینده‌رود برداشت آب صورت می‌گیرد که با توجه به تنش شدید آبی در حوزه استان اصفهان باید مدیریت شود.

وی در پایان گفت: وزیر کشور در این جلسه قول داد موضوع برداشت‌های بی‌رویه و مدیریت برداشت آب در حوضه چهار محال و بختیاری را  به‌ سرعت پیگیری کند.

انتهای پیام/63098/ح20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول