اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای مقابله با طرح حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل

آمریکا به دنبال رای‌گیری درباره طرح «محکوم کردن حماس» در مجمع عمومی است

آمریکا پس از وتوی طرح حمایت از فلسطینیان در شورای امنیت سازمان ملل، حال طرحی برای محکوم کردن حماس به مجمع عمومی ارائه کرده تا با طرح پیشنهادی کشورهای اسلامی و عربی به این مجمع مقابله کند.

آمریکا به دنبال رای‌گیری درباره طرح «محکوم کردن حماس» در مجمع عمومی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از وتوی اخیر طرح حمایت از فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل و ناکام ماندنش در جلب حمایت اعضای شورا از طرح پیشنهادی او برای محکوم کردن حماس، بار دیگر درصدد تکرار این استراتژی در مجمع عمومی است.

«نیکی هیلی» که دوازدهم خرداد در ضدیت با طرح پیشنهادی کویت با موضوع حمایت از فلسطینیان تنها بود و از حق وتوی آمریکا استفاده کرد، این بار به منظور مقابله با طرح پیشنهادی به مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع حمایت از فلسطین، طرحی ضد فلسطینی به این مجمع ارائه داد.

اقدام نماینده آمریکا در سازمان ملل در حالی انجام شده که طرح پیشنهادی او علیه فلسطین در جلسه پیشین شورای امنیت سازمان ملل، به دلیل مخالفت شورا ناکام ماند (جزئیات بیشتر).

پیشتر در خبرها آمده بود که مجمع عمومی سازمان ملل امروز چهارشنبه جلسه‌ای اضطراری برای رای‌گیری درباره قطعنامه حمایت از مردم فلسطین و انتقاد از رژیم صهیونیستی برگزار می‌کند.

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، دولت آمریکا در پاسخ به این موضوع، می‌خواهد یک رای گیری جداگانه درباره محکوم کردن حماس در مجمع عمومی  سازمان ملل انجام شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در مخالفت با قطعنامه مورد حمایت کشورهای اسلامی و عربی در مجمع عمومی گفت: «حماس ماه گذشته بیش از ۱۰۰ راکت به اسرائیل شلیک کرد و اغتشاش و شورش خشونت‌آمیز را برانگیخت اما حتی یک بار هم در متن (قطعنامه پیشنهادی به مجمع عمومی) اشاره‌ای به حماس نشده است».

توسل آمریکا به مجمع عمومی در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل سابقه حمایت از فلسطین و تصویب قطعنامه در این باره را در کارنامه خود دارد.

با توجه به این موضوعات، به نظر می‌رسد سرنوشت مشابه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه فلسطین در جلسه دوازدهم خرداد در انتظار طرح پیشنهادی واشنگتن به مجمع عمومی است.

مجمع عمومی سازمان ملل دارای ۱۹۳ عضو است و در رای‌گیری‌های این مجمع، هیچ کشور عضوی از حق وتو برخوردار نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول