اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان:

سیب زمینی گلستان به خاک سیاه نشست و برنج در انبارها ماند/ بازآفرینی شهری با آمایش سرزمینی همگون نیست

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان با اشاره به دغدغه های این استان گفت: گندم امسال افزایش قیمت نداشتیم که مشکل جدی ایجاد شد؛ برنج سال گذشته در انبارها ماند و سیب‌زمینی گلستان به خاک سیاه نشست.

سیب زمینی گلستان به خاک سیاه نشست و برنج در انبارها ماند/ بازآفرینی شهری با آمایش سرزمینی همگون نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان با چند دغدغه جدی روبرو است، امسال گندم افزایش قیمت نداشت و برنج سال گذشته در انبارها ماند و سیب زمینی گلستان به خاک سیاه نشست.
وی با بیان اینکه معیشت مردم و دغدغه های کشاورزی از چالش‌های عمده این استان است، تصریح کرد: دولت در حوزه حمایت از کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی باید اقدامات عاجل را در دستور کار قرار دهد.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: آقای آخوندی ما مطالبه عمومی از شما داریم از اول انقلاب تاکنون همه دولت ها و استانداران و نمایندگان اولویت خود را بر روی راه آهن گرگان- مشهد گذاشتند و بارها این پروژه کلنگ‌زنی شد اما کاری صورت نگرفت این آرزوی مردم استان در حوزه اقتصادی و گردشگری است که امیدواریم در آستانه عید فطر این عیدی را به مردم استان بدهید.
ابراهیمی افزود: در حوزه راه‌ها به خصوص در حوزه راه‌های مواصلاتی بزرگ، جاده خوش ییلاق و جاده ترانزیتی راه ابریشم، اولنگ -رامیان به شاهرود زحمات زیادی کشیده شد اما در زمینه بازگشایی و تملک کار اساسی صورت نگرفته است و مردم هنوز آن را احساس نکردند.
وی بیان کرد: بیش از ۱۵ میلیون زائر از استان گلستان گذر می‌کنند و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت استان گلستان است و حجم تصادفات و مخاطرات جاده‌ای و روشنایی جاده از مسائل و دغدغه‌هایی است که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.
دبیر مجمع نمایندگان گلستان بر لزوم توجه هر چه بیشتر در زمینه راه روستایی تاکید کرد و گفت: روستاها نزدیک به هم هستند حدود 500 الی 700 متر راه روستایی باید آسفالت شود اگر در حوزه انتخابیه خودم 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود یک جهش اساسی صورت می‌گیرد.
ابراهیمی با بیان اینکه در زمینه روکش جاده‌های اصلی در محورهای استان با مشکل جدی مواجه هستیم، ابراز کرد: بازآفرینی شهری عمدتا با آمایش سرزمینی همگون نیست و شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در حوزه بافت های فرسوده باید توجه بیشتری شود.
وی گفت: بخش خصوصی و حمایت از شهرداری برای بازآفرینی بافت های شهری و فرسوده باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول