اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد؛

اروپایی‌ها «خطوط قرمز» خود درباره «معامله قرن» را به کاخ سفید اعلام می‌کنند

وزیر خارجه انگلیس در تدارک برگزاری نشستی میان وزرای خارجه کشورهای اروپایی و عربی با مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل مربوط به طرح سازش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.

اروپایی‌ها «خطوط قرمز» خود درباره «معامله قرن» را به کاخ سفید اعلام می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده در حالی که کاخ سفید قرار است طرحی برای سازش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اعلام کند، انگلیس در تدارک برگزاری نشستی میان وزرای خارجه کشورهای اروپایی و عربی با تیم مشاوران «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا است. 

دیپلمات‌های غربی به کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفته‌اند هدف از این نشست این است که کشورهای اروپایی و عربی معیارهای خود برای حمایت از طرح سازش دولت ترامپ که به «معامله قرن» معروف شده را بیان کنند. 

این گزارش حاکی است مهم‌ترین نگرانی در پایتخت‌های کشورهای اروپایی این است که این طرح به نفع رژیم صهیونیستی تنظیم‌ شده است. 

دیپلمات‌های غربی و مقام‌های صهیونیست گفته‌اند که چند هفته پیش، «بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس در واشنگتن با «جارد کوشنر»، داماد و مشاور ترامپ در مسائل مربوط به گفت‌وگوهای سازش دیدار و ایده برگزاری این نشست را با او مطرح کرد.

جانسون به کوشنر گفته خواستار موفقیت طرح کاخ سفید است و به همین جهت، مشارکت دادن اروپایی‌ها در این روند حائز اهمیت است. پاسخ کوشنر به این پیشنهاد مثبت بوده و او گفته که خواستار شنیدن توصیه‌ها و نظرا اروپایی‌ها است. او در عین حال تأکید کرده که طرح مورد نظر آمریکایی خواهد بود و مفاد نهایی آن توسط ترامپ تعیین خواهد شد.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده جانسون در هفته‌های گذشته با وزرای خارجه فرانسه، آلمان، مصر، اردن و عربستان سعودی در خصوص طرح مد نظر کاخ سفید صحبت کرده است. 

یک دیپلمات غربی که از رایزنی‌های رد و بدل شده میان جانسون و همتایانش در کشورهای اروپایی و عربی مطلع است می‌گوید جانسون خواستار تنظیم پیش‌نویسی از اصول مورد قبول کشورهای اروپایی و ارائه آن به کاخ سفید شده است. اروپایی‌ها «خطوط قرمز» خود برای حمایت از طرح کاخ سفید را هم در این پیش‌نویس بیان خواهند کرد. 

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند این نشست قرار است اوایل ماه جولای برگزار شد، اما هنوز مشخص نیست محل برگزاری آن در واشنگتن خواهد بود یا در اروپا. پیوستن وزرای خارجه کشورهای عربی هنوز در هاله‌ای از ابهام است. 

کوشنر قرار است هفته آینده برای گفت‌وگو درباره «معامله قرن» به قدس اشغالی، ریاض، دوحه و امان سفر کند.  محور رایزنی‌های او در پایتخت کشورهای عربی تلاش برای جلب حمایت برای این طرح خواهد بود. 

رسانه‌ها، از جمله کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر برخی جزئیات مربوط به طرح پیشنهادی کاخ سفید را منتشر کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش، طرح ترامپ دنبال به رسمیت شناختن فلسطین و ایجاد دولتی فلسطینی اما نه با پایبندی به مرزهای 1967 است. 

در این طرح شهرک‌نشینان صهیونیستی از شهرک‌ها در کرانه باختری تخلیه نخواهند شد و کوچ اجباری نیز شامل فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی 1948 نمی‌شود.

شبکه 12 هم‌چنین اعلام کرد بر اساس این طرح، میلیون ها دلار از جمله از سوی برخی کشورهای عربی صرف شکوفایی اقتصاد فلسطین خواهد شد.

از دیگر مفاد این طرح آن است که ارتش رژیم صهیونیستی در طول رود اردن مستقر می‌شود. تشکیلات خودگردان 90 روز فرصت خواهد داشت تا وارد مذاکرات جدی با رژیم صهیونیستی شود.

طرح ترامپ که آمریکایی‌ها عنوان «معامله قرن» را برای آن انتخاب کرده‌اند مورد حمایت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. 

انتهای پیام/ M

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول